חדשות חמות
בית / רפואה / מודל כירורגי מודפס בתלת מימד הציל את רגלה של ילדה חולת סרטן

מודל כירורגי מודפס בתלת מימד הציל את רגלה של ילדה חולת סרטן

Share

הלנה בת השש, חולת סרטן צעירה מבלגיה, עם תשוקה עזה לריקוד, עברה ניתוח להסרת גידול מחלקה העליון של רגל שמאל שלה. לרוב, הליך טיפול מסוג זה היה דורש קטיעת רגל. חברת הייצור בטכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד ״מטריאליס״, בשיתוף פעולה עם צוות של מומחים רפואיים, בנתה מודל מודפס בתלת מימד של רגלה של הלנה, שאיפשר למנתחים להתכונן להליך בדיוק רב יותר, דיוק אשר יצר את ההבדל שבין אובדן רגלה של הלנה, לבין הימנעות מקטיעת הרגל.

                   

בתחילה, חשבו הרופאים שהגידול הממאיר של הלנה קשור לזיהום בעצם. למרבה הצער, הדמיה רפואית גילתה שהגידול הוא למעשה סרטן בעצמות. מצב לא פשוט בפני עצמו, אך מיקומו של הגידול הפך את הדברים לגרועים אף יותר. המיקום שלו, קרוב מאוד לברכה של הלנה, הביא את הרופאים למסקנה שהברך כולה צריכה להיקטע. האפשרות של קטיעה גרמה לצער ודאגה רבה בקרב אמה של הלנה, לא רק מפני הטראומה הנגרמת מהליך שכזה, אלא גם בגלל האהבה הרבה של הבת לתחום הריקוד.the3dzone-printed-surgical-mode34

the3dzone-printed-surgical-mode3

כאן נכנסה לתמונה ההדפסה בתלת מימד. ד"ר גוון סיס, המנבל האורותופדי בבית החולים האוניברסיטאי גנט שבבלגיה, העריך שהדפסת תלת מימד יכולה להציע פתרון טוב בהימנעות מגרימת נזק כלשהו לברכה של הלנה. ד"ר סיס שיתף פעולה עם ענקית ההדפסה בתלת מימד ״מטריאליס״ במטרה ליצור מודל תלת מימדי של עצמותיה של הלנה, שהופק מסריקות MRI ו-CT. המנתחים למדו היטב את ההעתק המודפס בתלת מימד, וגיבשו תכנית ניתוחים מדוייקת יותר המבוססת על השימוש בדגם. להערכתם, השימוש בהצגת מידע מהסריקות על גבי מסך, לא היה מאפשר לצוות המנתח להבין את צורתו ומיקומו של הגידול בצורה כה מדויקת.

בנוסף לדגם של עצמותיה של הלנה, ד"ר סיס השתמש בעזרי ניתוח מעוצבים ומודפסים בתלת מימד שהוכנו במיוחד עבור הליך הטיפול בהלנה. השימוש בעזרי הניתוח הללו הבטיח מעבר מדוייק בין תכנונו לבין ביצועו של הניתוח בפועל. הברך של הלנה ניצלה, ולא נדרשה קטיעת רגל. "טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד מאפשרת להסרת גידולים ממאירים בדרך מאוד מדוייקת", מסכם ד"ר סיס.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

ימי קורונה: כלי עזר מודפס בתלת מימד של חברת Synergy 3D med – לעזרת רופאי השיניים. ראיון מצולם

כפי ששמתם בוודאי לב, זה זמן מה שאנחנו עוקבים מקרוב אחרי חברות תלת מימד ישראליות ויזמים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share