חדשות חמות
בית / ארכיטקטורה / דובאי גאה להציג את פרוייקט הבנייה המגלומני של העשור: בית משרדים שכולו (כולל ריהוט) יודפס בתלת מימד

דובאי גאה להציג את פרוייקט הבנייה המגלומני של העשור: בית משרדים שכולו (כולל ריהוט) יודפס בתלת מימד

Share

או. קיי. כבר הבנו שהדפסת תלת מימד יכולה ל'תקוף' בכל פינה של חיינו. הרעיון שניתן להדפיס מבנים כבר יצא לפועל בכמה וכמה מסגרות. אבל, בדרך כללל מדובר על הדפסת חלקי המבנה, הקירות החיצוניים, במקרה הטוב, בדרך שמחליפה את הבלוקים והלבנים המסורתיות.

עכשיו מגיעה בשורה מתקדמת יותר מכיוון החברים הטובים שלנו בדובאי, או ליתר דיוק מה-United Arab Emirates National Innovation Committee. הם חשפו שאצלם מתכוונים לקחת את הקונספט צעד אחד קדימה. השיך מוחמד בן ראשיד אל מכתום, ראש ממשלחת דובאי, המשמש גם כסגן יושב ראש המכון, הודיע שהוא מתכוון להפוך את דובאי למרכז חדשנות טכנולוגי, ככל שמדובר בתכנון ובניית מבנים בתלת מימד והפרוייקט השאפתני הראשון: הדפסה של בית משרדים מהמסד לטפחות, כולל לא רק קירות החוץ והפנים, אלא גם הריהוט.

THE3DZONE-DUBAI12 הדפסת תלת מימד

החברה שנבחרה למיזם היא  WinSun Global, שכבר הפגינה כישורים ויכולות בעבר, במהלך הדפסת בתים בסין, שתשתף פעולה עם החברות  Gensler,  Thornton Thomasetti ו- Syska Hennessy המובילות בתחומי ההנדסה והתכנון.THE3DZONE-DUBAI13 הדפסת תלת מימד

אל גרגאווי, יו"ר המכון בדובאי, בטוח בהצלחה. "הרעיון של הדפסת מבנים בתלת מימד היה פעם חלום, אבל הוא הופך במהרה למציאות. הבניין שלנו ישמש כעדות מוחצת ליעילות טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד, שלהערכתנו תשמש בתפקיד חשוב ביותר במגזרי העיצוב והבניה בעולם. אנחנו מתכונים להוביל מהלך שימצב אותנו כמרכז חדשנות עולמי בתחום".

THE3DZONE-DUBAI16 הדפסת תלת מימד
"אנחנו מתכונים להוביל מהלך שימצב אותנו כמרכז חדשנות עולמי בתחום"

לטובת הפרוייקט המגלומני, ששטחו יתפרס על 700 מ"ר, יעשו המהנדסים שימוש במדפסת תלת מימד ענקית בגובה 6 מטרים, שתורכב ותפעל באתר הבניה, בשטח, בלב דובאי. במהלך ייעשה שימוש ב-SRC, סוג בטון מחוזק, ב-FRP (סיבי פלסטיק מחוזקים) ובסוג גבס/זכוכית – GRG, ליצירה של כל חלקי המבנה. המהלך כולו ייקח כמה שבועות ועל פי המארגנים, עלות הבנייה תהיה נמוכה בכ-50-80 אחוז מבניה בשיטות הרגילות, כשגם בזבוז החומרים יפחת בכ-30-60 אחוז.

THE3DZONE-DUBAI15 הדפסת תלת מימד
מיזם "מוזיאון העתיד" של דובאי

עם השלמתו, מעבר להיותו דוגמה ליכולות ההדפסה בתלת מימד, יהווה המקום גם מקום תצוגה להדפסות תלת מימד, וכל זאת כחלק ממיזם "מוזיאון העתיד" של דובאי, שבנייתו כבר החלה בתחילת השנה.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

the3dzone - מגזין הדפסת התלת מימד

מדפסות תלת מימד שמטפסות על עצים? בהחלט כן

פרוייקטי הגמר של שלל המוסדות הגבוהים לאמנות, אדריכלות, עיצוב ומחשבים, מציפים בימים אלה את הגלריות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share