חדשות חמות
בית / עיצוב / ממחיש את המציאות בהדפסת תלת מימד – ראיון עם האדריכל גד מה-טוב

ממחיש את המציאות בהדפסת תלת מימד – ראיון עם האדריכל גד מה-טוב

Share

עופר אדרת, מעיתון הארץ, יצא בגליון ערב החג, לבדוק מה בדיוק קורה במה שהוא מכנה ״מגרש משחקים למבוגרים, שהקים שם גד מה-טוב, אדריכל ומעצב מוצר. הוא גילה שהאיש מפתח שם טנקים וטילים מפלסטיק, עושה ניסויים בכלי נשק מהעת העתיקה, מדפיס במדפסת תלת מימד דגמים של בתי כנסת שנחרבו ומנסה להפוך צילומים ליצירות בשלושה ממדים, כדי שגם עיוורים יוכלו "לראות" אותם. קטעים נבחרים מהראיון המרתק

על היוצר:

״גד מה־טוב, תושב מבשרת ציון בן 56, הקיםבקומה שלמה בבניין משרדים באזור התעשייה של לוד מגרש משחקים למבוגרים. MATOV-THE3DZONE4מה־טוב, אדריכל ומעצב מוצר בהשכלתו, מפתח שם טנקים וטילים מפלסטיק, עושה ניסויים בכלי נשק מהעת העתיקה, מדפיס במדפסת תלת מימד דגמים של בתי כנסת שנחרבו ומנסה להפוך צילומים ליצירות בשלושה ממדים, כדי שגם עיוורים יוכלו "לראות" אותם. ממחיש את המציאות בתלת מימד/

על הדפסת תלת מימד:

"ההדפסה התלת מימדית שינתה לחלוטין את העבודה שלנו. היא כלי נהדר, שמאפשר לנו לעשות תכנון אדריכלי, להדפיס ולבדוק את המוצרים בשלב התכנון שלהם״.

החזון:

"אנחנו רוצים להמחיש תמונות דו מימדיות לעיוורים", הוא אומר, כשהוא מציג את התרגום התלת־ממדי של הצילום של בן־ארי — דגם של ערימת זבל עליה יושב ילד. "זה לא רק הבלטה, שמאפשרת מישוש של מה שרואים בתמונה. חשובה לנו גם הטקסטורה וחשוב לנו גם השימוש בחומרים השונים, שמקיפים את הילד שיושב על ערימת הזבל", אומר מה־טוב. "הכוונה היא לא להסתפק בתיאור של הילד, אלא לנסות להעביר את התחושות של הצילום הזה", הוא מוסיף. "אנחנו מנסים להמציא ולמצוא את הגלגל בתחום הזה. אנחנו לומדים אותו תוך כדי תנועה", הוא אומר.

מה עושים בחברה:

״בחברה של מה־טוב משתמשים בטכנולוגיה החדישה ביותר גם כדי לשחזר מבנים, פריטים וכלים עתיקים. על המדף בחלל העבודה המרכזי שבמשרד מונח דגם קטן של כלי נשק עתיק. "זו קטפולטה, שמשמשת להעפת סלעים ואבנים למרחקים גדולים", מסביר מה־טוב. ביוון העתיקה השתמשו בכלי הנשק הזה כדי לירות לעבר חומות של מבצר או עיר נצורה. "לא אחת נכבשו ערים שלמות בעזרת ההמצאה הזו", אומר מה־טוב. הדגם הקטן שפיתח, אשר נראה כמו צעצוע לילדים, נועד להסביר לתלמידים צעירים, שנולדו לעידן של נשק אוטומטי משוכלל, איך כבשו ערים לפני עידן האף־16 ואיך הגנו עליהן לפני שפותחה כיפת ברזל (שדגם של אחד מטילי היירוט שלה מונח אף הוא במשרד של מה־טוב).MATOV-THE3DZONE2

על ה׳בייבי׳ – הקטר

״כדי לראות מקרוב את הפרויקט החדש, שמעסיק את "מה־טוב פתרונות המחשה" בחודשים האחרונים, צריך לצאת לגג הבניין, שכן בתוך המשרדים אין די מקום עבור קטר הרכבת שעובדיו של מה־טוב משלימים בימים אלה את בנייתו. "זה שחזור בגודל מלא של הקטר הראשון שנסע בארץ ישראל במאה ה–19", אומר מה־טוב בגאווה. רכבת ישראל הזמינה ממנו את הדגם הזה, שיוצב במשרדיה החדשים בלוד.

כדי לשחזר את הקטר אחד לאחד היה על מה־טוב לערוך תחקיר ארכיוני. "מצאנו המון תמונות וציורים היסטוריים מהתקופה שלו", הוא אומר. מה־טוב והצוות שלו יצרו באמצעותם שחזור תלת מימדי של הקטר על צג המחשב, והחלו לייצר אותו, בשיטות שונות. כמו ברבות מעבודותיו של מה־טוב, גם כאן שירתה אותו מדפסת התלת מימד, שהפיקה עבורו, בין היתר, את הפעמון של הרכבת, שלפני כ–120 שנה נסעה בין יפו לירושלים״.

לקוחות:

אלביט, רפאל ותע"ש, יחידות צבאיות כמו חיל ההנדסה ומודיעין שדה, מוסדות כמו עיריית באר שבע ורשות הטבע והגנים ואתרים בהם יד ושם, המרכז למורשת בין גוריון, גן לאומי מצדה, מיני ישראל, מרכז המבקרים במצפה רמון ומנהרת הכותל.

על החברה (מתוך אתר החברה)

מה-טוב פתרונות המחשה בע"מ, הינה חברה ייחודית במגוון הפתרונות אותם היא מציעה ללקוחותיה. אנו מתמחים בתהליך פיתוח המוצר ויודעים לספק ללקוחותינו מגוון רחב של שרותים המיועדים לקצר את לוחות הזמנים בפרויקט ולהגדיל את רווחיותו.

העסק קיים החל משנת 1984 ומאז בוצעו מאות רבות של פרוייקטים מסוגים שונים: בניית דגמים, עיצוב מוצר (עיצוב תעשייתי), מייצגים,  מחקרים, פיתוח מוצרי הדרכה, תכנון תערוכות ומוצרי שיווק ועוד..יש לנו יכולות עיצוב מתקדמות וסדנאות ייצור מגוונות, הכל תחת קורת גג אחת.

אנו מלווים את לקוחותינו לכל אורך חיי "המוצר" – החל משלב התכנון הראשוני, דרך שלבי התכן השונים, תהליכי הייצור וכמובן שיווק, מכירה ותמיכה:
מחקר, סיוע בפיתוח עסקי, עיצוב מוצר, תכן הנדסי, ייצור אב טיפוס, מדגימים טכנולוגיים, תכנון ייצור, תכנון מוצרי הדרכה, דגמי שיווק ומוצרים לתערוכות וקידום מכירות. לכל אחד משלבים אלו אנו מציעים מגוון רחב של פתרונות ממדיות שונות.

"נהיר הנגשת תכנים" הינו עסק חברתי השייך לחברה שמטרתו לקדם את תחום הנגשת התכנים באתרי בילוי לכלל הציבור תוך שימת דגש על הנגשה לאנשים עם מוגבלות.

החברה יושבת באזור התעשייה הצפוני בלוד ופעילה בכל הארץ.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

עיצוב שנות ה-60 פוגש את הטכנולוגיה של המאה ה-21: מכונית הספורט המיתולוגית לוטוס Type 62-2 צויידה ב- 500 חלקים שהותאמו אישית והודפסו במדפסות התלת מימד של סטרטסיס

סטרטסיס (NASDAQ: SSYS), המובילה בפתרונות הדפסה תלת-ממדית פולימריים, משתפת פעולה עם מותג הרכב היוקרתי העולמי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share