חדשות חמות
בית / רפואה / הצעיר האוסטרלי קיבל לסת חדשה מטיטניום שהודפסה ב- 3D

הצעיר האוסטרלי קיבל לסת חדשה מטיטניום שהודפסה ב- 3D

Share

ריצ'ארד סטרטון, היה לאוסטרלי הראשון, שנהנה מנפלאות ההדפסה בתלת מימד. הסיפור התחיל בגיל ילדות מוקדם, עת מכה שספג בפנים שברה חלק מהלסת והשאירה אותו עם מראה מעוות וכאבים שנמשכו שנים. סטרטון היה בטוח שאין פתרון למצב והסבל נמשך עד שהגיע לביקור אצל ד"ר ג'ורג' דמיטרוליס, שפיתח אב טיפוס של תותבת – מודפסת תלת מימד – שאף נבחנה במעבדות המחלקה להנדסה מכנית באוניברסיטת מלבורן.

הדפסת תלת מימד
באדיבות‏ ABC

למרות שניתוחי לסת מסוג זה כבר נעשו בעבר, אומר ד"ר דמיטרוליס, הרי שמעולם לא נעשה שימוש בטיטניום ובחלקים מפלסטיק שהודפסו בתלת מימד. ֿ"אם ניקח בחשבון את מה שעשינו כאן, זהו בהחלט יכול להיות ניתוח השתלת לסת מודפסת הראשון בעולם. ניצלנו את כל היכולות של הטכנולוגיה. החלק המושתל הותאם אישית והודפס במיוחד עבור החולה הספציפי ולא ירד מהמדף. להערכתי יש כאן מהפיכה לא רק בהדפסות התלת מימד אלא גם בתחום של ניתוחי הלסת".

לסת הדפסת תלת מימדבשלב הראשון של הפרוייקט, בוצע – והודפס – מודל תלת מימדי של גולגולת החולה והחלק החסר נמדד ו'נתפר' בעדינות פנימה. בשלב הבא יצאו למצוא חברה שתוכל לבצע את ההדפסה ומצאו את 3D Medical ממלבורן, שעשתה שימוש באבקת טיטניום שחוממה ואז הודפסה שכבה אחר שכבה. לדברי החברה, שהתראיינה לרשת הטלויזיה האוסטרלית  ABC הודפסו מעל ל-30 גרסאות עד למוצר הסופי.

הדפסת תלת מימד THE3DZONE-JAW7-compressed

"אימוץ טכנולוגיות ההדפסה בתלת מימד לצרכים רפואיים הוא בחיתוליו", אומר ד"ר דמיטרוליס. "צריך יותר תמיכה, יותר הבנה של אנשי הרגולציה, של רשויות, בתי חולים ומערכת הבריאות ורק אז ההליך יהפוך לחלק מהזרם המרכזי. כיום מושתלים מקבלים חלקי איברים בגדלים שירדו מהמדף וברור שבמצב כזה לעולם אין התאמה מלאה". ֿלהערכתו גם מבחינת המחיר המצב טוב יותר משהיה, שכן ירידות המחירים בתחום הדפסת התלת מימד תתרום אף היא לאימוץ המהיר של הטכנולוגיה.

THE3DZONE-JAW1-compressed הדפסת תלת מימד

הניתוח נמשך חמש שעות עם לא מעט רגעי מתח ומריטת עצבים, אבל, לאחר שעבר בהצלחה הבשורה התפשטה וכעת התוספו עוד אנשים לרשימת המנותחים העתידיים. והפציינט הראשון? הוא כבר פותח את הפה, מדבר ואוכל. "אני רחוק מלהיות בראד פיט", אומר סטרטון, "אבל, אין מה לומר – התאימו לי מראה חדש ומסוקס… אנשים פונים אלי ברחוב ומחמיאים לי על המראה החדש שלי.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

ימי קורונה: כלי עזר מודפס בתלת מימד של חברת Synergy 3D med – לעזרת רופאי השיניים. ראיון מצולם

כפי ששמתם בוודאי לב, זה זמן מה שאנחנו עוקבים מקרוב אחרי חברות תלת מימד ישראליות ויזמים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share