חדשות חמות
בית / תעשייה / מי תרצה לקנות את סטרטסיס?

מי תרצה לקנות את סטרטסיס?

Share

מאמר מרתק שהתפרסם ב-TheMarker על ידי ערן אזרן ועמרי זרחוביץ', תחת הכותרת המבטיחה ״הטורפים והנטרפים: האקזיט הגדול הבא בישראל״, בוחן מיהן החברות הישראליות הנוספות שעשויות להיות יעד לרכישה גדולה. לא מפתיע למצוא ברשימה את חברת ההדפסה בתלת מימד, עליה כתבנו לא מעט בעבר: סטרטסיס. הרוכשות האפשריות, אומרים השניים, הן חברות תעשייתיות כמו ג'נרל אלקטריק וסימנס (וגם מזכירים באופציה מיזוג עם 3D Systems). סיבות עיקריות לרכישה: לחברה מעמד מוביל בשוק התלת מימד וידע רב בתחומה.

ציטוט: ״תעשיית מדפסות התלת מימד נחשבה עד לא מזמן לדבר הגדול הבא, ומניותיה של סטרטסיס ( 24.03 -1.15% ) הישראלית המריאו ב-2012–2014 ב-300%. סטרטסיס, שמעסיקה כ–2,500 עובדים, בעיקר בישראל ובארה"ב, היתה חברה אמריקאית – אך היא מוזגה לפני כארבע שנים עם אובג'ט הישראלית, ונחשבת מאז כחברה ישראלית. לפני כשלוש שנים וחצי נסחרה סטרטסיס בשווי שיא של 6.5 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה זינקה ממחיר של 18 דולר ל-135 דולר. מאז היא עשתה את כל הדרך חזרה והיא נסחרת שוב סביב 20-19 דולר בלבד. כיום, שווי השוק של החברה מסתכם ב-1.2 כמיליארד דולר.

the3dzone-מגזין הדפסת התלת מימד

הירידה החדה בשווי סטרטסיס נובעת מדעיכת העניין בתעשיית מדפסות התלת מימד, לאחר שהצמיחה של החברות האטה. החברות מסבירות זאת במצב המקרו־כלכלי, אך שוק התלת מימד צומח בסך הכל.

המדפסות של סטרטסיס ו-3D Systems שימשו בעיקר לייצור של אבי טיפוס ולשימוש ביתי כמו מעצבים ובתי ספר. ואולם שווקים אלה אינם מספיקים כדי לשמר את הצמיחה של שתי החברות, והן עושות מאמצים להעמיק את השימוש במדפסות תלת מימד לייצור סדרות קצרות של מוצרים, שמיועדים לשימוש במטוסים, תחבורה, רפואה ותעופה. החברות מנסות להוכיח כי יש תועלת כלכלית בשימוש במדפסות כחלק מתהליך הייצור.

the3dzone-מגזין הדפסת התלת מימד

גם לאחר ההאטה בקצב הצמיחה, סטרטסיס היא עדיין אחת משתי החברות הגדולות בשוק מדפסות התלת מימד, אך לא בטוח שתמשיך לצמוח מהר כפי שצמחה עד לפני כשלוש שנים. בעבר היו הערכות כי HP תתעניין ברכישת החברה, אך יצרנית המדפסות האמריקאית החליטה לפתח מדפסת מתחרה. חברות נוספות שפועלות בתחום ועשויות להתעניין ביכולות של סטרטסיס הן ג'נרל אלקטריק וסימנס, שמוכרות מכונות וחלקים בתחום התעשייה. אפשרות נוספת היא מיזוג עם המתחרה הגדולה 3D Systems, שפעם אולי נראה היה בלתי־אפשרי, אבל יכול להיות שהירידה במעמדן בשוק יחייב אותן לעשות זאת״.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share