חדשות חמות
בית / תעשייה / עתיד ההדפסה בתלת מימד על פי יואב רכס

עתיד ההדפסה בתלת מימד על פי יואב רכס

Share

החברים ב-FormLabs עובדים קשה, כך נראה, והתוצאות נראות בשטח: אחרי שסיסטמטיקס, הנציגה בישראל, השיקה את המדפסת החדשה שלה, היא הביאה לכאן את אחד מהמייסדים, שהתראיין הבוקר ב״כלכליסט״…

את החיבור הראשון שלו לתחום ההדפסה בתלת מימד, מספר המראיין, נמרוד צוק, עשה רכס, תלמידו של רון ארד, מעצב, מרצה, אמן ומהצוות המייסד של FormLabs, לפני תשע שנים, עת התבקש לקחת חלק בתערוכה במוזיאון ישראל, וליצור עבודה שתאתגר את המגבלות של טכנולוגיית הדפסה בתלת מימד בשם פוליג'ט. ״התוצאה הסופית, בהשראת קרניים של בעלי חיים ושכבות של עצים, היתה היצירה "Cells" – פסל דמוי נחש באורך 9.5 מטרים, עשוי חלקים טלסקופיים שמתקפלים זה לתוך זה. הנחש נוצר בהדפסה רציפה שארכה 100 שעות. זה היה אחד המפגשים המשמעותיים הראשונים של רכס עם הטכנולוגיה הזו״, מספר צוק.

the3dzone.co.il מגזין ההדפסה בתלת מימד 3d printing

״לקראת סוף הלימודים (תואר שני בעיצוב מוצר ברויאל קולג' אוף ארט בלונדון) קיבל רכס הזמנה יוצאת דופן: להצטרף כחוקר אורח למעבדת המדיה ב־MIT, מחלקה שעוסקת במחקר ופיתוח של טכנולוגיות עתידניות. הדברים שראה שינו את התפיסה העיצובית שלו. רכס הצטרף לשלושה חברים שפגש שם ושהקימו סטארט־אפ קטן בשם פורמלאבס. המטרה שלהם היתה לקחת את טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד – SLA, שיושמה קודם לכן רק במכונות גדולות ומסובכות להפעלה שעולות מאות אלפי דולרים – ולהנגיש אותה בפעם הראשונה לציבור רחב של מעצבים, אמנים, סטודנטים ואנשי מקצוע אחרים. רכס היה אחראי לעיצוב המדפסת – מוצר שולחני קומפקטי, פשוט לשימוש וזול יחסית, עם תג מחיר שהחל ב־2,300 דולר בלבד. קמפיין קיקסטארטר של החברה הצליח לגייס כ־3 מיליון דולר מ־2,000 לקוחות ראשונים, שהפכו את החברה הצעירה לאחד המיזמים המצליחים באתר בתחום ההדפסה בתלת מימד. החברה, שלאחרונה השיקה דגם משופר, היא היום במרכז היצירה שלו״.

אם היית יכול לבנות לעצמך "מדפסת חלומות" להדפסה בתלת מימד, מה היא היתה מסוגלת לעשות?, שואל המראיין צוק.

"הדפסה באמצעות חומרים קרמיים היא הדבר שנוכל ליהנות ממנו במידה הגדולה ביותר – זה כבר קורה במידה מסוימת ואני מאמין שזה ימשיך להתפתח. קרמיקה היא העבר של המין האנושי והיא גם העתיד שלנו. זו היתה הדרך שלנו לשאת מים מהנהר לפני עשרות אלפי שנים בכדי קרמיקה, וזו הדרך שלנו להגיע היום לירח בחלליות שמצופות באריחים קרמיים להגנה מהחום. זו אותה משפחת חומרים.the3dzone.co.il מגזין ההדפסה בתלת מימד 3d printing

במעבדה ב־MIT נחשפתי לעולם מטורף של אנשים שלוקחים את הטכנולוגיה צעד אחד קדימה, עובדים על רעיונות שאולי עוד עשר שנים נראה אותם בשוק המסחרי", הוא מספר על מה שחווה שם, "כשמבקשים ממך לעצב טלפון או טוסטר, כבר יש לך עולם שלם של טלפונים או טוסטרים להסתכל עליהם ולנסות להבדיל את עצמך מהם. פה אתה עובד על משהו שאין דומה לו. זה תהליך שמאפשר להתייחס לחומר בצורה יותר מכבדת ולתת לדבר לאט לאט להיווצר – אין עוד מנורה כזו או טכנולוגיה כזו בעולם, לכן עובדים ללא שום קונספט התחלתי של איך זה אמור להיראות".

לכתבה ולראיון המלא: כלכליסט, הבוקר.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share