חדשות חמות
בית / אירועים / חידושים בעולם הדפסות התלת מימד: מהדפסת מזון מותאם אישית ועד הדפסת תכשיטים המשנים את צורתם כתגובה לסביבה

חידושים בעולם הדפסות התלת מימד: מהדפסת מזון מותאם אישית ועד הדפסת תכשיטים המשנים את צורתם כתגובה לסביבה

Share

ב – 25 באוקטובר, 2017, יתקיים באוניברסיטה העברית בירושלים הכנס  3D Printing & Beyond – Current and Future Trends. בכינוס יוצגו מגוון טכנולוגיות וחידושים פורצי דרך בתחום הדפסות תלת מימד על ידי מומחים מהאקדמיה ומהתעשייה מהארץ ומחו"ל. מארגני הכנס הם המרכז להדפסה תלת מימדית ופונקציונאלית באוניברסיטה העברית ומרכז הננוטכנולוגיה, הרשות לפיתוח ירושלים, המשרד לירושלים ומורשת, עיריית ירושלים ויישום, חברת מסחור הטכנולוגיה של האוניברסיטה העברית. פרופ' שלמה מגדסי ודר' מיכאל לאיאני הם יו"רים משותפים של הכנס.

לדברי דר׳ לאיאני, תחום הדפסות התלת ממד הביא  לחידושים רבים בשנים האחרונות. לאור חידושים אלו, נפתחו אפשרויות ייצור מתוחכם בתחומים מגוונים כמו  תעשיית המזון, הרפואה, האלקטרוניקה, הביטחון, החלל, הארכיטקטורה ואפילו האופנה.דר׳ לאיאני מספר כי לפני כשנה וחצי נפתח בקמפוס אדמונד ספרא שבאוני' העברית מרכז הדפסות פונקציונאליות ותלת מימד, שמטרתו לשמש תשתית מחקרית עבור חוקרי האוני' והמוסדות האקדמאיים השונים בירושלים ובארץ שתאפשר שיתופי פעולה בין דיסציפלינות שונות ובין האקדמיה לתעשייה.

בכנס, מספר חוקרים מהאוני' יציגו פיתוחים ודוגמאות לשיתופי פעולה מסוג זה. פרופ' שלמה מגדסי, ראש המרכז, יציג חומרים פונקציונאלים ייחודיים שפותחו באוניברסיטה העברית, כמו חומרים קרמיים, מוליכים, גלולות חכמות וגופים בעלי זיכרון צורה, מה שמשתייך לתחום הדפסת 4D. בדוגמא האחרונה, בוצע שת"פ עם האקדמיה לעיצוב בבצלאל ויחד יצרו תכשיטים מגיבים לסביבה. שת"פ נוסף שיוצג הוא בין פרופ' עידו ברסלבסקי ופרופ' עודד שוסיוב מהפקולטה לחקלאות, אשר יציגו שימוש בהדפסת תלת מימד על מנת לייצר מזון שהינו לא רק טעים ובריא, אלא גם מותאם תזונתית. ד"ר עמית צורן מבית הספר להנדסה ומדעי המחשב ידבר על גישות חדשות לשילוב הדפסת תלת מימד עם תהליכי יצירה ועיצוב מסורתיים, וידגים בעזרת מספר פרוייטי מחקר עיצובי שנעשו במעבדתו.

the 3dzone - מגזין הדפסת התלת מימד בישראל6

חידושים נוספים בתחום יוצגו על ידי נציגים מחברות שונות:

חברת HP שפיתחה טכנולוגיה חדשה להדפסות תלת מימד, תציג את המדפסת אשר צפויה להתחיל להמכר בחודשים הקרובים לראשונה בישראל. Mike Regan מחברת HP ארה"ב, יתאר את החדשנות והאפשרויות החדשות אשר מביאה עמה הטכנולוגיה החדשה. אלון אלי, סמנכ"ל חברת סטרטסיס, יציג את הפיתוחים האחרונים בחברה הוותיקה והמובילה כיום בתחום התלת מימד. וולדימיר מירונוב מחברת Bio Printing Solution ממוסקבה יציג את הפיתוחים האחרונים מתחום הנדסת רקמות ותלת מימד. איזבל פוטסטיו מחברת Lithoz האוסטרית תציג את תחום ההדפסות הקרמיות בהם החברה מתמקדת.

בכינוס יוצגו גם  חיבורים בין עולם הדפסות תלת מימד ועולם הרפואה. פרי דוידזון, מנכ"ל Syqe Medical ידבר בכנס על פיתוח משאף לצריכת קנביס רפואי וכיצד עולם התלת ממד תרם רבות להתקדמות חברת ההזנק. מנכ"ל חברת חברת Synergy, מיכאל ליברוס, יציג בכינוס שת"פ עם בית החולים איכילוב לפתיחת מעבדות תלת מימד והדפסת שתלים בהתאמה אישית. ארנון זמיר, מייסד עמותת תיקון עולם (TOM) יציג כיצד עולם התלת מימד אפשר יצירה ותרומת אביזרים ופרוטזות רפאיות למי שידם אינם משגת.

תמונה של התקן מודפס (מורכב מאלקטרודה שקופה שפותחתה במעבדת האוניברסיטה העברית וכן הכיתוב המרכיב את האלקטרודה העליונה שהודפס במדפסת הזרקת דיו על ידי דיו ננו חלקיקי כסף שפותח במעבדה.

חידושים בעולם האלקטרוניקה יציג עמית דרור, מנכל ושותף מייסד של חברת ננו דיימנשן, אשר פיתחה מדפסת תלת ממד המאפשרת יצירת מעגלים חשמליים  מודפסים (PCB) בתוך מספר שעות.

חידושים נוספים שיוצגו בכינוס הינם הדפסת תלת ממד של קרטונים שתוצג על ד"ר קלאודיו רוטמן מחברת הייקון, הדפסת בתים על המאדים, תוצג על ידי הלן וקסלר מבצלאל בהקשר של פרוייקט אשר משתתף בימים אלו בתחרות יוקרתית של NASA, וחברת מאסיבית הישראלית העוסקת  בהדפסת תלת מימד של מבני ענק, תוצג על ידי  שרון רוטשילד.

בנוסף להרצאות יהיו דוכנים ומיצגים של שיטות הדפסה שונות וכן פיתוחים חדשים מהתחום. בין רשימת המיצגים מופיעים החברות Su-Pad, Nano-fabrica, Caliber, PrintSYSt, MASSIVit

 

 

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share