חדשות חמות
בית / אופנה / חידוש: אור מוקרן על הזרוע הופך לתכשיט בהדפסת תלת מימד

חידוש: אור מוקרן על הזרוע הופך לתכשיט בהדפסת תלת מימד

Share

והנה משהו שמדגים בצורה היפה ביותר את כל החוכמה שמאחורי ההצלחה העולמית של תחום ההדפסה בתלת מימד: סטודיו המחקר Madlab פיתח מערכת שמשלבת טכנולוגיית הקרנה, חישת תנועה והדפסה בתלת מימד, לטובת יצירת תכשיטים ופריטים אחרים שניתן לענוד על הזרוע.

המערכת, שזכתה לשם Tactum יוצרת הקרנה אינטראקטיבית על האיבר בגוף – הזרוע האנושית – שמתאימה עצמה לזרוע הספציפית (שנסרקה מראש בסורק תלת מימד). אב הטיפוס הראשון של Tactum עשה שימוש בחיישנים קיימים, דוגמת הקינקט של מיקרוסופט.

THE3DZONE-IL-LIGHT4

THE3DZONE-IL-LIGHT2

ההקרנה של האור על הזרוע אף מגיבה לתנועה וניתן לשנותה בזמן אמת ולשחק עם האור עד לקבלת ה'יצירה' הנבחרת. בשלב זה 'מקפיאים' את היצירה החד פעמית ומכאן קצרה הדרך למדפסת תלת מימד. במיזם מדגישים כי ניתן בהחלט לשפר את התוצאות עם סריקה מקדימה, אבל, זהו הליך שאינו חיוני ליצירה הסופית "אם כי הסריקה נותנת התאמה גדולה יותר לעונד התכשיט הסופי". ביצירה הסופית ניתן לשלב חפצים נוספים, כמו לדוגמה שעון… ואכן, אחד המוצרים הראשונים שהודפסו בפועל היתה רצועה ייחודית ומותאמת אישית לשעון ה-Moto 360 Smartwatch.

Tactum-3D-by-Mad-Lab_dezeen_468_6THE3DZONE-IL-LIGHT3

הסטודיו אף יצא לחקור בשלב השני חומרים וצורות נוספים לטובת הדגמת הטכנולוגיה בשימוש בחומרים נוספים, דוגמת PLA בשימוש עם מדפסות תלת מימד רגילות לחלוטין וגומי וניילון שהודפסו על מדפסות Selective-Laser Sinter (SLS).

והתוצאות? מרשימות.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

ענקית מדפסות הטקסטיל הישראלית קורנית דיגיטל רכשה את יצרנית המדפסות Voxel8

הרכש החדש מתמקד במדפסות מסוג FDM למספר חומרים וצבעים ומתמקד בתעשיית הטקסטיל וההנעלה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share