חדשות חמות
בית / ארכיטקטורה / בבניין הזה שיודפס בתלת מימד – כולם יגורו בפנטהאוס

בבניין הזה שיודפס בתלת מימד – כולם יגורו בפנטהאוס

Share

המעצב התעשייתי (ורב התושייה והפעלים) שין קואו, מגיע עם קונספט של בניין דינמי, שיאפשר לכל אחד מדייריו, להרגיש 'על הגובה', לפחות לפרק זמן מסויים

העולם עובר תהליך של עיור. קרקעות חקלאיות מפנות מקומן לגורדי שחקים וכפרים מתגלגלים לעיירות, ועיירות הופכות לערים גדושות בני אדם. אולי, יותר מדי בני אדם… עד שנת 2030, צפויה האוכלוסייה בערי העולם לגדול מ- 3.3 מיליארד לכ-5 מיליארד בני אדם. בשנת 2030, שישה מתוך עשרה תושבים יתגוררו באזורים עירוניים ולקראת שנת 2050, היחס יעלה לשבעה מתוך עשרה. והתוצאה: מחסור במקום, מחסור במזון ובעיקר, מחסור במשאבי אנרגיה זמינה לתפעול השוטף. הולך להיות צפוף? בהחלט. צריכים פתרונות דיור מהפכניים, העושים שימוש במיטב שיש לטכנולוגיה העכשווית להציע לנו? ללא ספק.

וכאן נכנס לתמונה המעצב התעשייתי (ורב התושייה והפעלים) שין קואו, שמגיע עם קונספט של בניין דינמי, שיאפשרלכל אחד מדייריו, להרגיש 'על הגובה', לפחות לפרק זמן מסויים. איך? באמצעות 'רוטציה'. הבניין, שזכה לשם מעורר ההשראה Turn to the Future, יוצא מנקודת ראייה שוויונית, שאומרת שהמצב המוכר בו העשירים גרים למעלה במגדלים, כשהם מנותקים מהעם, חייב להשתנות. במודל החדש, לכל אחד, לפחות לפרק זמן מסויים, ייצא לגור 'למעלה'.

כל דירה במבנה יושבת על מסלול ספיראלי
כל דירה במבנה יושבת על מסלול ספיראלי

כל דירה במבנה יושבת על מסלול ספיראלי, שיכול לעלות ולרדת בקצב שייקבע מראש על ידי התושבים, כך שבמהלך המסלול למעלה, הדייר מהקומה הראשונה יימצא עצמו בקומה ה-27 וחוזר חלילה. "אני מתכנן בתים מתוך ראייה לעומק של שאיפות וצרכים של אנשים", אומר קואו. "הפרוייקט הזה הוא לא רק עיסוק בטכנולוגיה, זו הצעה לסגנון חדש של מגורים ושל סגנון חיים. השאיפה שלי היא לספק לבני האדם הזדמנות לתקשר עם החללים בהם הם מתגוררים ועם העיר מסביבם".

the3dzonecoil-spiral1

על פי התוכנית, הדירות ינועו על מסלול שמזכיר רכבות הרים, עם חיישני אינפרה אדום לבקרה. ברגע שכל דירה תפסיק לנוע, למעלה, או למטה, היא תחובר מיידית ואוטומטית למערכות התומכות של חשמל ומיים. קואו מציע לעשות שימוש בטכנולוגיות מקדמות של הדפסה בתלת מימד כדי לסייע בייצור המוני של הדירות, תוך שימוש בחומרים קלים במיוחד, דוגמת אלומיניום וסיבי פחם.

התוכנית לבניין המהפכני, הוכנה עבור פרוייקט שהגיש קואו ל-Academy of Art University, שם אף זכה מעבר לשבחים, גם באות הוקרה שהצטרף לפרס ה-Design Award in Futuristic Design Category, 2014-2015.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

סטרטסיס מכריזה על ה- J850 TechStyle – מדפסת תלת מימד ייעודית לעולם האופנה

מדפסת ה– J850 TechStyle מאפשרת למעצבי האופנה, כמו גם למותגי העל בתחום, להדפיס בתלת מימד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share