בית / חומרה / Sindoh: הכניסה לתחום הדפסת התלת מימד היתה מהלך מתבקש עבורנו

Sindoh: הכניסה לתחום הדפסת התלת מימד היתה מהלך מתבקש עבורנו

Share

בראיון ראשון לכלי תקשורת ישראלי, מספר נציג ענקית ההדמייה הדרום קוריאנית Sindoh, על המהלכים שהניעו את החברה לכיוון פיתוח וייצור מדפסות תלת מימד, מה צופן השוק עבורה ואיך הוא רואה את החיבור לישראל. ״אני מחכה לפניות מסטארטאפים ישראלים שמחפשים גב חזק ועשרות שנות נסיון בייצור״. כתבה ראשונה בסדרה על עסקי הדפסת התלת מימד בדרום קוריאה

תומס קים (Thomas Kim), מנהל הפיתוח העסקי האסטרטגי בחברת הענק Sindoh הקוריאנית, מכוון גבוה. מאוד גבוה. החזון שלו הוא כיבוש השוק העולמי של מדפסות התלת מימד, וכמו שזה נראה, באופק הלא רחוק מסתמן גם נצחון. הסיבה: מעבר להוכחת יכולת של כלל התעשייה הדרום קוריאנית, שמובילה כיום לא מעט תחומים שבעבר נשלטו על ידי אחרים (ראה דוגמת שוק הסמארטפונים), החברה בה עובד קים, עשתה לא מעט מהפיכות והיא בהחלט מגיעה מוכנה למהפיכה התעשייתית הרביעית.

the3dzone-מגזין הדפסת התלת מימד
Sindoh. המבנה המרכזי במרכז סיאול

Sindoh “נולדה” בשנת 1960, כחלק משותפות עם החברה היפנית Ricoh. החברה נוסדה כחברת הדמייה, וכך, המוצר הראשון שיצא משעריה היתה מכונת העתקת המסמכים האלקטרונית הראשונה בקוריאה שמייד אחריה הגיעה מכונת הצילום הראשונה במדינה. בשנות ה-80 הקימה מערך כבד של מחקר ופיתוח והחלה במשלוחים ראשונים של מכונת הפקס הראשונה של קוריאה. בשנות ה-90 החברה הונפקה בבורסה הקוריאנית והכריזה על שיתוף פעולה עם לקסמרק. בתחילת שנות ה-2000 החברה כבר היתה לתאגיד גלובלי, חובק עולם עם מתקני ומפעלי ייצור ברחבי אסיה כשמדפסות החברה נמכרות על ידי מותגי על דוגמת מינולטה, זירוקס ולקסמרק. ״פיתחנו וייצרנו מדפסות עבור כל הגדולים והמשמעות היתה מאוד פשוטה: כדי לעבוד עם מותגי על מהסוג הזה אתה חייב להיות המוביל בתחום. אתה צריך את המהנדסים הכי מוכשרים, את החוקרים הכי מבריקים, את אנשי הפיתוח הכי יצירתיים וכמובן לקחת כשותפים עסקיים (למשל בתחום ה-SOC  המערכת על שבב) את השותפים הטובים ביותר״.

sindoh44

במשך שנים הובילה Sindoh את עולם הדפסת הדו-מימד וכשהחלו לצוץ ניצני ההדפסה בתלת מימד, היה ברור שזהו תחום שאי אפשר להיעדר ממנו. ״בשוק ההדפסה בדו מימד התחלנו לראות

the3dzone-מגזין הדפסת התלת מימד

 רוויה. כשהתחלנו לפני 3 שנים לבחון מה אנו יכולים לתרום לתחום החדש, ראינו שיש הרבה מן המשותף בין שני התחומים ובעיקר בחומרה… אנו חזקים מאוד בחומרה, יש לנו מערכי פיתוח מרשימים שרק מחכים לאתגרים מהסוג הזה, ואם בהתחלה הפצנו בשוק הקוריאני מדפסות של יצרנים אחרים, מהר מאוד הבנו שיש לנו את כל הדרוש לעשות הכל בעצמנו״, אומר קים. ״התחלנו את המהלך שלנו בעצם כמין סטארטאפ שיושב בתוך חברה גדולה. שילנו את הטוב משני העולמות…״.

במבנה הענק שיושב במרכז בסיאול, מקום משכנה של מפקדת Sindoh, ממוקם גם מרכז הפיתוח של החברה בה יושבים כיום 200 איש ועובדים על מדפסות התלת מימד מהדור הבא בסדרת ה-3DWOX של החברה. להכנס למרכז לא ניתן. העסק סודי ואין גישה לעיתונאים, אבל, קים מתחייב שצפויות הפתעות. ״החלטנו בשלב ראשון להתחיל מהצרכנים הסופיים, ממדפסות שיתאימו למשתמשים בבית ובעסקים הקטנים״. לשאלה האם העובדה שיש כל כך הרבה חברות מסביב שנכנסו לתחום (בדיוק כמו Sindoh), עם הצהרות שהן מתכוונות לייצר מדפסות תלת מימד שישברו את השוק, קים עונה, ובביטחון רב, שהוא לא חושש. ״לחברות צעירות יש מגבלות… יש שם 10-20 עובדים? עם משאבים פיננסיים מוגבלים? ככה קשה להניע את גלגלי המהפיכה. אנו מביאים עימנו עשרות שנות נסיון וגב כלכלי מאוד חזק, שאליו מתלווים החוקרים המובילים בתחומם. אנו למדנו ואנו ממשיכים ללמוד את השוק, את המגבלות שלו, את הטכנולוגיות המתחרות, את קהלי היעד. יש לנו מפעלים שיודעים לייצר את ה׳ברזלים׳, יש לנו ערוצי שיווק בכל העולם (כולל בישראל, באמצעות חברת סיסטמטיקס, שידועה בהובלת שוק העיצוב וההדפסה בתלת מימד). אני מעריך שאחרי התחום הביתי/עסקי תכוונן גם לשוק ה׳פרוסיומר׳, החצי עסקי, לרף העליון של השוק הצרכני״.

תומס קים (Thomas Kim). מנהל הפיתוח העסקי האסטרטגי בחברת הענק Sindoh
תומס קים (Thomas Kim). מנהל הפיתוח העסקי האסטרטגי בחברת הענק Sindoh

דגמי המדפסות הראשונים של החברה נמכרים כיום ובהצלחה רבה, כך מעידים קים, ודיויד הואנג (David Hwang) מנהל הפיתוח העסקי ומי שאחראי על המכירות בצפון אמריקה, בעיקר באמצעות אתר אמזון, שם הם מקבלים ביקורות חיוביות ביותר. ״כיום יש לנו לא מעט קונים בעיקר בקרב מוסדות אקדמיה מובילים, דוגמת הארווארד, MIT, ואחרות״, מספר הואנג בגאווה ולא שוכח לציין כי בקוריאה החברה זוכה להצלחה ניכרת במה שמוגדר Idea Factories שפעילים בלא מעט מוסדות אקדמיים. ״וכן, בקוריאה אנו כבר מספר אחד בתחום״, הם אומרים.

חלק מההצלחה הצפויה, ניתן לראות בחיבור המאוד מוצלח של החברה עם ענקית התוכנה סולידוורקס (המיוצגת גם היא בישראל על ידי סיסטמטיקס). ״בניגוד ליצרניות אחרות בתחום שיכולות כיום לייצר מאות ואולי גם אלפי מדפסות, כאן יש לנו עסק עם חברה שיש לה נסיון מצטבר בהדפסה של מיליוני מדפסות״, אומר אובואה וו (Oboe Wu) מנהל קו מוצרי SOLIDWORKS MBD בחברת SOLIDWORKS בבלוג שלו. ״זו חברה שהביאה עימה למשחק 56 שנות נסיון ויכולות ייצור מרשימות. Sindoh מסוגלת לספק איכות, חויית משתמש משופרת ותמחור תחרותי, וזה עוד בלי לדבר על הטכנולוגיה המתקדמת שלה. כך לדוגמה, מדפסות התלת מימד של Sindoh עושות שימוש במנועי הדפסה, מסכי מגע, צ׳יפים על לוח (COB) ושאר רכיבים, שכבר הוכיו עצמם במיליוני מדפסות דו מימד. מעבר לכך, צוותי הפיתוח וההנדסה של Sindoh משתמשים בעצמם במדפסות התלת מימד של החברה כדי לייצר ישירות אבות טיפוס וזה בהחלט אומר משהו״.

השותפה המושלמת: סולידוורקס
השותפה המושלמת: סולידוורקס

החיבור העסקי בין SOLIDWORKS ו-Sindoh כשותפות לכל דבר, מאפשר לשלב בצורה אורגנית כיום את יכולות ההדפסה בתלת מימד, היישר מתוכנת SOLIDWORKS למדפסות של Sindoh. התוצאה: בתוכנת SOLIDWORKS הפופולרית ניתן למצוא פקודה המאפשרת לשלוח את האובייקט המתוכנן ישירות למדפסת. ״ניתן לקבוע את איכות ההדפסה, לראות את התומכות, לבצע חיתוכים וכד׳. אז לוחצים על ׳הדפס, וזהו. העבודה רצה כשניתן לעקוב אחריה גם באמצעות הסמארטפון.״

קים מסכים עם כל מילה. ״החברים בחברת  SOLIDWORKS בהחלט מבינים אותנו ואת השפה שלנו. הם רואים את השוק ואת העתיד כפי שאנו רואים אותם. הם מבינים שאנו מספקים למשתמשי תוכנות ה-CAD את אותה חוייה ממנה נהנים משתמשי ה-WORD… מסיימים לעבוד על מסמך, או אובייקט במקרה שלנו וכל מה שצריך זה ללחוץ על הדפס. הכל זורם״.

ומה הלאה? לאן הולכים מכאן?

״השוק בצמיחה ואנו צומחים איתו״, אומר קים. ״תחשוב על שוק המדפסות בדו מימד בשנות ה-90. לא היו מדפסות בכל בית, נכון? ובמשרדים היתה בדרך כלל מדפסת אחת עם מישהו שההתמחות שלו היתה להדפיס ניירת לחברים למשרד… היום בכל בית כמעט ובטוח שבכל משרד יש הרבה מעבר למדפסת אחת. אנו הולכים לכיוון הזה גם בתחום ההדפסה בתלת מימד. בקרוב צפויים לנו מספר הכרזות משמעותיות על שיתופי פעולה נוספים עם חברת צעצועים גדולה ועם יצרני כלים ואנו בהחלט מסתכלים גם על תחומים לוהטים אחרים דוגמת הדפסה במתכת ובחומרים אחרים״.

והחיבור לישראל?

״סיסטמטיקס, שכאמור מייצגת מזה שנים את SOLIDWORKS וגם ידועה כמי שמובילה את מהפיכת ההדפסה בתלת מימד בישראל, היתה בחירה טבעית עבורינו. המכירות בישראל רק החלו ואני צופה שהקצב רק יילך ויגבר. מעבר לכך, אני רוצה לנצל את הבמה הזו ולקרוא לחברות ישראליות, צעירות כמבוססות יותר, לראות אם יש להן מה להציע לנו. אנו פתוחים לשיתופי פעולה אפשריים עם סטארטאפים ישראלים, כשיש לנו להציע להם את שער הכניסה לאזור כמו גם את הגב החזק שיש לנו ואת מנגנוני הייצור המאוד משומנים שלנו. החיבור הזה נשמע לנו מבטיח ביותר ואני בהחלט מחכה לפניות הראשונות״.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

קליבר משיקה את ה- Artec Leo – סורק תלת מימד נייד ואלחוטי

אין צורך להתחבר למחשב בזמן הסריקה והעובדה שבמהלכה רואים את התקדמות הסריקה על מסך HD …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share