חדשות חמות
בית / סגנון חיים / נשים, הישרדות והדפסת תלת מימד

נשים, הישרדות והדפסת תלת מימד

Share

פרויקט חדש בהדפסת תלת מימד מעלה את הדיון על תחושת הביטחון האישי של נשים ומאפשר לכל אישה להדפיס חלקי לבוש להגנה במרחב האורבאני.

המעצבת והצלמת ניצן קיש, יצרה פרויקט חדש שמתעמת עם הצורך של נשים להגן על עצמן. הפרויקט "אני, עצמי ואנוכי" מאפשר להדפיס בתלת מימד אפודת מגן מורכבת מחוליות לחלקו העליון של הגוף. החוליות בונות פריטים בעלי אופי פעולה שונה: חוליה המתפקדת כחבל, אזיקון או כדוקרנים במקומות אסטרטגיים (גב ומרפק). הלובשת יכולה לבחור באילו מן האופציות להשתמש ותוכל לפרק את מכלול פריט הלבוש ולענוד רק חלק ממנו.

לדבריה של קיש, "הנתונים הקשים משנת 2014 מעידים כי כל אישה עוברת הטרדה מינית. אחת מכל שלוש נשים חווה פגיעה מינית וכ- 80% מהנשים בישראל, חיות "בחרדה מתמדת" מפני תקיפה מינית. בסקר שהתפרסם במאי 2015, פורסם כי 98% מההטרדות המיניות לא דווחו כלל וזאת מחוסר אמון של רוב הציבור במשטרה וברשויות. משמע, קיימת בעיה אך לה אין פתרונות. מתוך מציאות זו אני יוצרת".

הדפסת תלת מימד The3Dzone2

חלקי הלבוש בפרויקט מודפסים מניילון 12, והדפסתן נעשתה באמצעות חברת ארן מחקר ופיתוח, שעוסקת ביצירת מודלים ואבי טיפוס. הנגשתו של הפרויקט בקוד פתוח תאפשר לנשים להדפיס אותו או חלקים ממנו, ולהציע להן את האפשרות להגנה עצמית, להתאים את פריט הלבוש לצרכיהן ולהגיב במהירות למתרחש סביבן.

israeli-artist-הדפסת תלת מימד

קיש סיפרה לנו על הבחירה שלה בהדפסת תלת מימד ליישום הפרויקט: "אני מאמינה שהדפסת תלת מימד מאפשרת לנו ליצור דברים שלא יכולנו ליצור בדרכים אחרות. היא המהפכה התעשייתית הבאה. הבחירה שלי בהדפסת תלת מימד, תאפשר לי להפיץ את הקבצים לעולם כולו וכך כל אישה עם נגישות למחשב תוכל לבחור לעצמה איזה פריט היא תרצה, להדפיס לעצמה אותו ולהרגיש בטוחה".

Share

אודות The3D Zone

Check Also

סטרטסיס מכריזה על ה- J850 TechStyle – מדפסת תלת מימד ייעודית לעולם האופנה

מדפסת ה– J850 TechStyle מאפשרת למעצבי האופנה, כמו גם למותגי העל בתחום, להדפיס בתלת מימד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share