חדשות חמות
בית / סגנון חיים / סטרטסיס ו- MakerBot הכריזו על תחרות בינלאומית לעיצוב לויין מחקר קובייתי שיודפס בתלת מימד

סטרטסיס ו- MakerBot הכריזו על תחרות בינלאומית לעיצוב לויין מחקר קובייתי שיודפס בתלת מימד

Share

מספר הולך וגדל של חברות בתחומי החלל והתעופה והחלל החלו באחרונה לאמץ את טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד, כשהן משנות את הדרך בה מפתחים אבות טיפוס של מוצרים חדשים ואף מייצרים אותם. שתיים מהחברות המובילות בתעשייה העולמית, סטרטסיס, וחברת הבת שלה, MakerBot, החליטו לעלות על הגל והכריזו על תחרות שבמרכזה עיצוב, תכנון והדפסה בתלת מימד של גרסאות חדשות ל- CubeSat, לויין מחקר סטנדרטי שנבנה כיום במוסדות אקדמיה, סטארטאפים בתחומי החלל ומייקרים עצמאיים ברחבי העולם. התחרות תיערך באתר GrabCAD, ביתה של קהילת מהנדסי המכונות הגדולה בעולם.

העיצובים יעלו לשיפוט הקהל וצוות שופטים באתר והזוכים יהנו מפרסי מזומן, מדפסות רפליקייטור של MakerBot ושירותי הדפסה של סטרטסיס.

פרוייקט בתחרות הדפסת תלת מימד של לוויין

מהו לוויין CubeSat?

ה-CubeSat הראשון נבנה כבר בשנת 1999 ותחום הבניה של הלויינים הקטנים הוא אחד התחומים בצמיחה מהירה של תעשיית החלל. "אבל, יש עדיין את מגבלות הייצור המסורתי", אומר אריק שפט, מנהל המכירות בתחום מדפסות תלת-מימד בסיסטמטיקס, נציגת MakerBot בישראל. "בלויין יש בין 30-50 חלקים שצריך להרכיב ידנית. הדפסת התלת מימד תאפשר למתחרים ולתעשיית החלל בכלל לחשוב אחרת על איך בונים לויינים במאה  ה-21. אנו מספקים להם כיום סט כלים חדש ומאתגר שיאפשר להם להתגבר על שלל מגבלות. מעבר לכך, יש כאן כיוון חדש בכל הכרוך בהליכי ייצור שנעשים פשוטים יותר, כאלה המאפשרים הליכים אוטומטיים ויעילים בהרבה".

פרוייקט הדפסת תלת מימד של לויין

ה-CubeSat המסורתי הוא קוביה במידות של 10cmX10cmX10cm במשקל מקסימלי של 1.33 ק"ג וניתן לתכנן הגדלות שלו עד למידות של פי 3, פי 6 ופי 12 – פרופורציונלית.

המועד האחרון להגשת המתחרים: 22 ביוני 2015 באתר:

https://grabcad.com/challenges/the-cubesat-challenge

Share

אודות The3D Zone

Check Also

סטרטסיס מכריזה על ה- J850 TechStyle – מדפסת תלת מימד ייעודית לעולם האופנה

מדפסת ה– J850 TechStyle מאפשרת למעצבי האופנה, כמו גם למותגי העל בתחום, להדפיס בתלת מימד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share