חדשות חמות
בית / עיצוב / מעצבת אופנה בוגרת שנקר הדפיסה קולקציה שלמה של בגדים במדפסות ביתיות

מעצבת אופנה בוגרת שנקר הדפיסה קולקציה שלמה של בגדים במדפסות ביתיות

Share

דנית פלג, בוגרת טריה של "שנקר", בוודאי לא חלמה שיום אחד תהיה זו שתזכה לתואר "מעצבת האופנה שהדפיסה קולקציה שלמה של בגדים במדפסות ביתיות", אבל, הנה. פלג, שסיימה השנה את לימודי התואר בעיצוב אופנה, החליטה שהאתגר בר ביצוע. המטרה היתה לעצב ולהדפיס חמישה פריטים לבישים, כשעל הדרך היא נעזרת בתוכנות CAD, מדפסות Witbox model 3D ביתיות וחומר הדפסה – ציוד שניתן להשיג כסטנדרט.

לאחר ההדפסה עצמה של החלקים, האוסף כולו הודבק שמלה שמלה בעבודת יד, אבל, המסלול עד לשלב זה היה לא קל. "הרעיון התחיל כבר בשלהי 2014", אומרת פלג. "בת'כלס, לא ממש ידעתי הרבה על הדפסת תלת מימד, אבל בהחלט רציתי לבדוק את הגבולות וההתכנות של יצירת פריטי לבוש שלמים תוך שאני עושה שימוש בטכנולוגיה שנגישה לכולם. בשלב הזה לא ממש ידעתי איך תתקבל התוצאה הסופית…"

the3dzone-danit4 הדפסת תלת מימד
התמונות באדיבות דנית פלג. צילום: דליה רטינר

the3dzone-danit1 הדפסת תלת מימד

את ההשראה מספרת פלג היא שאבה מיצירה של האמן הצרפתי דלקרואה, על אלת הנצחון המובילה את האנשים לקרב, "ומשם התקדמתי ליצירת ג'אקט שקראתי לו "LIBERTE", תוך שאני משתמשת בתוכנה שנקראת Blender ליצירת קבצי תלת מימד. במשימה לקחו חלק צוותים של  TechFactoryPlus ושל  XLN, ולקח קצת זמן עד שהתגבשנו על המדפסת שבחרנו ועל חומרי ההדפסה".

שלב ההדפסה והנסיונות עם חומרי ההדפסה היה מתיש, מספרת פלג. "PLA הוא חומר שביר ולא ממש הצלחתי להתקדם איתו. לקח חודש של נסיונות עד שהגענו לפריצת הדרך, עם חומר שנקרא FilaFlex, חומר הדפסה חדש, חזק וגמיש. זה והמדפסת של Witbox עשה את העבודה. מכאן זה כבר התחיל לזרום".

אחרי שהבינה איך מדפיסים "בדים" בתלת מימד, היתה מוכנה פלג לעבור לשלב הבא ביצירה, מהלך שאמור היה לקחת 2000 שעות הדפסה (!) "מה שחייב אותי לעבור לנוהל קצת שונה – פתיחת 'מפעל הדפסה' אצלי בבית…".

Black dress. Photo credit Daria Ratiner הדפסת תלת מימד Green Photo credit Daria Ratiner הדפסת תלת מימד Red jacket and dress Photo credit Daria Ratiner הדפסת תלת מימד Skirt Photo credit Daria Ratiner הדפסת תלת מימד White Photo credit Daria Ratiner הדפסת תלת מימד

כשהסתיימה ההכנה של הבגדים, הגיעה פלג הבלתי נלאית, שהיא חייבת שגם הנעליים בתצוגה יודפסו בתלת מימד, בהשראת דגמים של המעצב מייקל בדיה, נולדו נעלי הדוגמניות.

the3dzone-danit3 הדפסת תלת מימד 5 looks הדפסת תלת מימד

ומה הלאה? "אני רוצה להשאר בתעשייה ולעבוד עם מעצבים אחרים שרוצים לבחון ולהתנסות בדרכים חדשות ליצירת אופנה בהדפסות תלת מימד"…

בהצלחה!

Share

אודות The3D Zone

Check Also

עיצוב שנות ה-60 פוגש את הטכנולוגיה של המאה ה-21: מכונית הספורט המיתולוגית לוטוס Type 62-2 צויידה ב- 500 חלקים שהותאמו אישית והודפסו במדפסות התלת מימד של סטרטסיס

סטרטסיס (NASDAQ: SSYS), המובילה בפתרונות הדפסה תלת-ממדית פולימריים, משתפת פעולה עם מותג הרכב היוקרתי העולמי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share