חדשות חמות
בית / עיצוב / סביבונים שעוצבו על ידי עובדי סטרטסיס במסגרת תחרות גלובלית הודפסו בתלת מימד וחולקו באירוע חנוכה חגיגי

סביבונים שעוצבו על ידי עובדי סטרטסיס במסגרת תחרות גלובלית הודפסו בתלת מימד וחולקו באירוע חנוכה חגיגי

Share

לכבוד החנוכה, ערכה חברת סטרטסיס תחרות בין עובדיה באתריה השונים בישראל, שחיברה בין אווירת החג, אומנות יהודית מסורתית וטכנולוגית ההדפסה בתלת מימד (וצבעונית) של המאה ה-21. והתוצאות? מסובבות את הראש.

נראה שכולם כבר יודעים שבאמצעות הדפסת בתלת מימד ניתן לייצר כיום הכל, החל מחלקים לכלי תעופה וציוד רפואי ועד נעליים. כעת הגיעה הטכנולוגיה לתחום נוסף ולא שגרתי: אומנות יהודית מסורתית. סטרטסיס, ענקית ההדפסה בתלת מימד, שיתפה פעולה עם חברת YouDaica, המייצרת אומנות יהודית מותאמת אישית, המודפסת בתלת מימד, לטובת תחרות עיצוב סביבונים.

ד״ר זייף. צילום: סטרטסיס

עובדי סטרטסיס, באתריה השונים, הוזמנו להשתתף בתחרות, במסגרתה נדרשו לעצב את סביבון החלומות שלהם. עשרות עיצובים  נשלחו על ידי העובדים ובני משפחותיהם ושלוש הצעות זוכות עברו היישר להדפסה כמוצר ״אמיתי״ בתלת מימד. הזוכים המאושרים, ביניהם שניים מילדי עובדים, קיבלו את הודעת הזכייה מידי ד״ר יואב זייף, מנכ״ל החברה, במהלך טקס הדלקת הנר השלישי של חנוכה שנערך באתר סטרטסיס ברחובות. במהלך האירוע הופתעו הנוכחים גם לגלות שמאות סביבונים, שעוצבו על פי העיצובים הזוכים, הודפסו בתלת מימד ויחולקו במהלך החג לעובדים ולמשפחותיהם.

בין העיצובים הזוכים ניתן למצוא סביבונים שעוצבו בצורת העיר ירושלים, כדור הארץ המצויר ורקדנית בלט.

סטרטסיס תחרות עיצוב סביבונים – זוכה דודי רוזנטל. צלם: נדב גורן

"הטכנולוגיה החדשנית שלנו כבר הוכיחה בלא מעט תחומי תעשייה את יכולותיה להתאמה אישית ולמימוש של הדמיון האנושי״, אמר ד״ר זייף. ״אנחנו מגלים כל פעם מחדש דרכים נוספות בהן טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד פורצת גבולות ומממשת רעיונות יצירתיים ומורכבים, גם בתחומים שלכאורה אין להם כל קשר לטכנולוגיה. תחרות הסביבונים היא בהחלט דוגמה יפה לכך. יש כאן שילוב של חדשנות, יצירתיות, טכנולוגיה מתקדמת ומסורת יהודית״.

חברת YouDaica (Powered by Laser Modeling Israel) שהדפיסה את הסביבונים הזוכים, מייצרת יודאיקה (אומנות טקסית יהודית) הנבנית ביד מקצועית ומותאמת אישית. בחברה מסבירים שזוהי מסורת ארוכת שנים להזמין חפצים סמליים מאמנים, כיוון שהמצווה מועצמת ביופיו של החפץ הנמצא בשימוש. החברה צפויה למנף את ענף היודאיקה למקומות חדשים, עם יצירות הנסמכות על טכנולוגית הדפסה תלת מימדית פורצת דרך, שיכולות לחבר גם את מי שעל הצד החילוני יותר של הסקאלה עם השורשים היהודיים. כך, לדבריו של עמר קלו, מנכ"ל YouDaica, נוצר גשר ייחודי בין המסורת היהודית עתיקת השנים, לבין אומת ההייטק הישראלית העכשווית. "היכולת שלנו לקחת את החלומות הפרועים ביותר של עובדי סטרטסיס ומשפחותיהם ולהביא אותם למציאות דרך הדפסת תלת מימד עמדה בראש מעייננו," מסביר קלו.

צלם: נדב גורן

הסביבונים הודפסו במדפסת פוליג'ט J55, המדפיסה פרטים קטנים ומדויקים באיכות מעולה – בצבע ובמגוון חומרים, כגון זכוכית, שיש, אבן, דמוי עץ ואף מאפשרת את שילובם האסתטי בצורה שטרם נראתה בעולם. "מאז שהוספנו אותה ל׳ארסנל׳ הטכנולוגי של החברה, היא פתחה בפנינו אפילו עוד אפשרויות להתאמה אישית, אומר קלו ומציין כי הבחירה במדפסת זו להדפיס סביבונים אינה מקרית, שכן מדובר במדפסת היחידה בעולם שהמגש שלה (עליו מונחים האובייקטים המודפסים) גם מסתובב בזמן שראש ההדפסה נשאר במקום…

Share

אודות The3D Zone

Check Also

עיצוב שנות ה-60 פוגש את הטכנולוגיה של המאה ה-21: מכונית הספורט המיתולוגית לוטוס Type 62-2 צויידה ב- 500 חלקים שהותאמו אישית והודפסו במדפסות התלת מימד של סטרטסיס

סטרטסיס (NASDAQ: SSYS), המובילה בפתרונות הדפסה תלת-ממדית פולימריים, משתפת פעולה עם מותג הרכב היוקרתי העולמי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share