חדשות חמות
בית / חינוך / סטודנטים התגייסו לפענח פשעי עבר באמצעות הדפסת תלת מימד

סטודנטים התגייסו לפענח פשעי עבר באמצעות הדפסת תלת מימד

Share

עם חלוף השנים מתרבה מספר הפשעים הלא מפוענחים. במרבית המקרים מדובר בפשעים אלימים שלא חל עליהם חוק התישנות והם לא מועברים אחר כבוד לאיזה מרתף חשוך. כך, אם מתגלה מידע חדש, או עובדות חדשות הנוגעים בפרשה, התיק נפתח מחדש וניתן להמשיכו ללא כל בעיה. בארה״ב, שיתוף פעולה בין האקדמיה לאמנות של ניו יורק ומשרד החוקר הרפואי הראשי, מנסה כיום להתמודד עם פתרון פשעים ישנים תוך גיוס הדפסת תלת מימד וסדנת פיסול. כן, פיסול.

the3dzone.co.il מגזין ההדפסה בתלת מימד 3d printing

על ידי שימוש בהעתקים מודפסים בתלת מימד של גולגלות נרצחים מפשעי עבר, מתקופת מלחמת האזרחים ועד היום, התגייסו 15 אמנים, מרביתם פסלים בהכשרתם, ל׳הלביש׳ את הגולגלות בפנים אמיתיים, תוך שימוש בטכניקת ה-écorché. הקבוצה, בהנחיתו של ג׳והן וולק, התחילה עם 15 חברים, ולהגדרת וולק, סיימה את הפרוייקט עם 30… ״ככל שהאנשים התקדמו במשימה הגולגלות המודפסות בתלת מימד הלכו וקיבלו פנים ואופי משלהן. זו היתה הרגשה די מוזרה ואפילו מרתיעה. אנשים שסיימו את חייהם בדרכים אלימות חזרו לפתע לחיים. הם קיבלו את הזהות שלהם מחדש.״

the3dzone.co.il מגזין ההדפסה בתלת מימד 3d printing

למרות שמטרת הקבוצה לא היתה להחליף את העבודה הבלשית המשטרתית, בקנה מידה נרחב, עדיין, אחת התוצאות המיידיות היתה שבמקרה אחד נמצא זיהוי ודאי לאחת הגולגלות שהולבשו עליה פנים. ״זה היה מאוד מרגש. בהתחלה הסטודנטים רק נהנו מעצם העבודה הפיסולית , אבל לאט לאט הם התחילו להבין שהם עושים כאן שירות חשוב ורב ערך לאנשים שמתו מזמן״.

the3dzone.co.il מגזין ההדפסה בתלת מימד 3d printing the3dzone.co.il מגזין ההדפסה בתלת מימד 3d printing

כדי ליצור את ההעתק הסופי המושלם, פרטים דוגמת גיל והיכן נמצאה הגופה, קיבלו הסטודנטים את החפצים עימם נמצאו הגופות עצמן, בתקווה שהללו יסייעו בהשלמת פרטים חסרים. כך לדוגמה, באחד המקרים, טופלה גולגולת של חייל ממלחמת האזרחים האמריקנית וכסיוע קיבלו הסטודנטים את הציוד שהקיף את החייל ברגע מותו וכך אף גילו שמדובר באחד מהחיילים השחורים הבודדים שהשתייכו ליחידה 54th Massachusetts Infantry שחבריה היו כולם אפרו-אמריקנים. ״בהחלט הרגשנו כאן את כובד ההסטוריה״, אומרת אחת המשתתפות. ״הסטודנטים יישמו את הכישורים הפיסוליים שלהם ואת הידע שלהם על אנטומיה כדי לסייע לקהילה וזה בהחלט מהלך שגרם להם הרבה סיפוק״, אומר ווילק. ״בחלק מהמקרים הם אפילו הביעו רצון לעסוק בכך הלאה כמקצוע״.

the3dzone.co.il מגזין ההדפסה בתלת מימד 3d printing

ודרך אגב, אם אתם מגיעים לניו יורק בימים הקרובים, יש לכם הזדמנות להציץ בפסלים עצמם. הללו יוצגו עד ה-23 במרץ 2016, באיזור טרייבקה הניו יורקי (111 Franklin St.)

לסרטון וידאו ממחיש:

Share

אודות The3D Zone

Check Also

תזוזות בתעשייה: גל רז מצטרף לחברת 3D Alliances

3D Alliances מלווה חברות ענק עולמיות בהטמעת טכנולוגיות תלת מימד בתהליכי ייצור. רז הוא מומחה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share