חדשות חמות
בית / אמנות / פני המומיה בת ה-2000 שוחזרו באמצעות הדפסת תלת מימד

פני המומיה בת ה-2000 שוחזרו באמצעות הדפסת תלת מימד

Share

מי שמנסה לחשוב על שימושים אקדמיים לתחום הלוהט של הדפסת תלת מימד, בוודאי לא מעלה על דעתו שבלא מעט מקרים, המדפסות המתקדמות מוצאות עצמן דווקא בפקולטות שעוסקות בעבר: הפקולטות לארכיאולוגיה.

פרוייקט להמחשה ובהחלט מרתק, הסתיים ממש בימים אלה מהלך משותף לאוניברסיטת Monash, אוניברסיטת Melbourne וה- Victorian Institute of Forensic Medicine שבאוסטרליה, שהצליחו לשחזר את פניה של מומיה מצרית בת 2000 – תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות של סריקה והדפסה בתלת מימד.

the3dzone-מגזין הדפסת התלת מימד12
Meritamun. צילומים: Paul Burston באדיבות Pursuit, University of Melbourne

הפרוייקט החל עם מציאתה של מומיה של נקבה בת 18-25 שנה, שתוארכה כמי שמתה לפני כ-2000-3500 שנה. המומיה, שהחוקרים כינו בשם Meritamun, על שם האל אמון, השתייכה לאוסף פרטי של פרופ׳ ג׳ונס (לא, לא אינדיאנה) שגילה אותה אי אז בשנות ה-30 של המאה שעברה. אבל, השנים לא עשו טוב למומיה שראשה החל להתפורר. וכך התקבלה ההחלטה לשימור ולשימוש בתלת מימד. צוות מיוחד שכלל רופאים, פתולוגים, אנשי טכנולוגיה, אמנים ואגיפטיולוגים גוייס למשימה של לחקור ולגלות כמה שיותר פרטים על הגברת: מי היתה, היכן חיה, מה אכלה, מה לבשה, מתי ואיך מתה (לא נחזיק אתכם במתח, זו היתה אנמיה).

the3dzone-מגזין הדפסת התלת מימד12

החוקר המיומן שגוייס למשימת שחזור הפנים, גאוואן מיטשל, עסק במלאכה מעל 140 שעות. הוא סרק את הגולגולת בסורקי תלת מימד והתוצאות הועברו אחר כבוד לפסלת ג׳ניפר מאן, שעשתה שימוש בהדפסת תלת מימד לכל אורך הדרך. והתוצאה: מדוייקת ומרשימה. the3dzone-מגזין הדפסת התלת מימד12הגולגולת על מבנה הפנים כוסו באבקת פויליורטן ונצבעו בצבעי עור התואמים לדעת החוקרים לצבע העור של דיירי מצריים העתיקה. ״על ידי שחזור הפנים החזרנו לה חלק מהזהות שלה והיא העניקה לנו הזדמנות נדירה לדחוק עוד קצת את גבולות הידע האנושי״.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

ימי קורונה: כלי עזר מודפס בתלת מימד של חברת Synergy 3D med – לעזרת רופאי השיניים. ראיון מצולם

כפי ששמתם בוודאי לב, זה זמן מה שאנחנו עוקבים מקרוב אחרי חברות תלת מימד ישראליות ויזמים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share