חדשות חמות
בית / רפואה / רופאי השיניים הישראלים עוברים לעידן ההדפסה בתלת מימד

רופאי השיניים הישראלים עוברים לעידן ההדפסה בתלת מימד

Share

אחד התחומים היותר מבטיחים, ככל שמדובר בהדפסות תלת מימד, הוא רפואת השיניים. אם אתם עוקבים אחר הספרות המקצועית ואחרי מה שקורה בעולם הרחב, ניתן לזהות בבירור מגמה: רופאי שיניים ואנשים שעיסוקם בתחום, משלבים מדפסות תלת מימד כמו גם מערכות תלת מימד אחרות בעבודתם השוטפת. רופאי שיניים גילו, ללא ספק, את היתרונות הגלומים בטכנולוגיה היחסית חדשה, בין אם מדובר ב׳מגשים׳ להלבנת שיניים דרך מגני לילה למי שחורק שיניים ועד מנחים לניתוחים שונים.

ישראל, בה יש על כל 1400 בני אדם, רופא שיניים אחד, ממשיכה לאחוז בתואר מובילת הייטק עולמית, בתחום הדפסות התלת מימד, ותהליכים שונים מהתחום אומצו גם על ידי רופאי השיניים. אחת החברות הבולטות בתחום החדש היא חברת AB Dental, שמתגאה ביכולת לספק מכשירים המסייעים במהלך ביצוע השתלות שיניים לרופאים, לרשימה של כ-60 מדינות תודות לאימוץ הטכנולוגיה החדשה.the3dzone-מגזין הדפסת התלת מימד

לדברי עופרה בר שלום, מנכ״לית החברה, רופאי שיניים מכל רחבי העולם יכולים לרכוש את שירותיהם על ידי שליחת סריקות CT של לקוחותיהם. הללו משמשים כבסיס לתכנון ולהדפסת שתלי שיניים. עם סיום תהליך העיצוב והתכנון, החברה שולחת חבילה בחזרה ללקוח הכוללת מגוון הדפסות, מממחי ניתוח, דרך שתלים, תותבות וכלים שונים. בר שלום מאמינה כי החברה מובילה מהפיכה בתעשיית ההשתלות ואחד המקומות הראשונים בו יאמצו את הפתרונות שלה הוא בפיליפינים. לדבריה, אחת הסיבות להצלחה היא ביכולת לתכן ולהדפיס בטיטניום תוך שימוש בטכנולוגיית laser sintering. כדי להנחיל לרופאים ברחבי העולם את היכולות הישראליות החברה אף פיתחה מערך לימוד מיוחד המתוכנן לסייע למפיצים של ברחבי העולם לאמץ בקלות את הטכנולוגיה.

קבוצת רופאי שיניים ישראלים קיימו לא מכבר מפגש עם ׳אחים למקצוע׳ מהפיליפינים, כדי לדון בשיתופי פעולה בין תל אביב לבין אחד ממרכזי השיניים הגדולים, במנילה, בירת הפיליפינים, כשאחד הנושאים היותר חמים היה תחום ההדפסה בתלת מימד. ב-AB Dental מאמינים כי בעקבות הביקור תעבור לשם גם בשורת ההדפסה של שתלים בטכנולוגיית התלת מימד. ״אנו מאמינים שאנו מביאים את העתיד לתעשיית השתלות השיניים״, אומרת בר שלום. ״הפיליפינים היא רק תחנה בדרך לעולם הרחב״.

https://youtu.be/PcvYC4OrvQc

״אנו פוגשים כיום יותר ויותר אנשי מקצוע, מתחומים מגוונים, בינהם ברפואת השיניים, שרואים במדפסות התלת מימד חלק מכלי העבודה היומיומיים שלהם״, אומר אייל כוכבא, סמנכ"ל השיווק בחברת סיסטמטיקס, ספקית פתרונות מחשוב ייעודיים ונציגת  FormLabs בישראל, שהשיקה לא מכבר את מדפסת ה-Form 2  המוגדרת על ידי יוצריה כ"מדפסת השולחנית החזקה, החכמה והמתקדמת ביותר הקימת כיום".

DONITZA-PUBLIC RELATIONS-Form-2-ecosystem-horizon

המדפסת עושה שימוש בטכנולוגיית סטריאוליטוגרפיה (SLA) ובממשק משתמש ידידותי, כדי להדפיס אובייקטים ברזולוציה גבוהה במיוחד ורמות דיוק וגימור שלא היו מוכרות קודם לכן בתחום המדפסות השולחניות. החברה מייעדת את ה-Form 2 לאנשי מקצוע שונים, בינהם: מהנדסים, מעצבי מוצר, תכשיטנים ורופאי שיניים. המדפסת מאפשרת להדפיס אבי טיפוס מדויקים מאוד , הממחישים למתכנן במדויק את צורת והתאמת המודל אבל גם מאפשרת להיות חלק בתהליך ייצור של דגמים, מודלים ותבניות בתחומים מקצועיים כמו רפואת שיניים ועיצוב תכשיטים. ״אנו מאמינים שהמדפסת מבשרת את ה"גל הבא" של תעשיית הדפסת התלת מימד: עם פלט ברזולוציה גבוהה, עם חווית שימוש פשוטה, ומארז שולחני שאינו תופס מקום רב ואף מעוצב בצורה יפה המאפשרת להציבה על שולחן התכנון של כל רופא שיניים."

Share

אודות The3D Zone

Check Also

ימי קורונה: כלי עזר מודפס בתלת מימד של חברת Synergy 3D med – לעזרת רופאי השיניים. ראיון מצולם

כפי ששמתם בוודאי לב, זה זמן מה שאנחנו עוקבים מקרוב אחרי חברות תלת מימד ישראליות ויזמים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share