חדשות חמות
בית / חומרה / גם למיצי יש כתר, או, מה עושה מותג על ישראלי בעזרת הדפסת תלת מימד בקנה מידה גדול?

גם למיצי יש כתר, או, מה עושה מותג על ישראלי בעזרת הדפסת תלת מימד בקנה מידה גדול?

Share

אחד ממותגי העל הישראלים היותר מוכרים בעולם הוא חברת ״כתר פלסטיק״ שאת מוצריה ניתן למצוא כיום בכל בית ישראלי (כן, כולל גם מיטות לחתולים). מאחורי החדשנות, היזמות והעיצוב המתקדם עומדים לא מעט מפתחים ואנשי מקצוע שעושים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובלא מעט חזון יצירתי

כשמסתכלים על ארתור ברוטר, מנהל מעבדת התלת מימד של חברת כתר, בעבודה, רואים שהוא נהנה מהתפקיד. אפילו מאוד נהנה. במהלך הסיור שהוא עורך במתחם המכירות הגדול והמרשים של החברה ביוקנעם, שם ניתן להתרשם מהעוצמה, הגודל והטווח המרשים של המוצרים, הוא עוצר פה ושם, מלטף מוצר, מזיז ומיישר אחר וגאה לספר על התרומה של התחום עליו הוא אחראי ליצירה הכוללת.

THE3DZONE.CO.IL מגזין ההדפסה בתלת מימד
ברוטר. הגודל משמעותי לנו

קבוצת כתר היא חברה בינלאומית, שנחשבת כיום לחברת הפלסטיקה הגדולה בעולם, המייצרת ומספקת מגוון רחב של ריהוט, פתרונות אחסון וארגון לבית ולגן, תחת מותגים מובילים כגון קרבר, אליברט וכמובן כתר. בלב הצלחת החברה, שהוקמה על ידי משפחת סגול לפני יותר מ-60 שנה, עומד פיתוח מתמשך של מוצרים חדשים ומפתיעים. הודות לכך הפך שמה של החברה לשם נרדף לחדשנות, מצוינות וקביעת טרנדים. ב״שטח״, ניתן לראות כמה מהם בדמות כלי אחסון לעציצים שנראים כאילו נסרגו זה עתה מחומרי דמוי ראטן, ואפילו מיטות לחתולים. תחילתו של המסלול מרעיון למוצר, הוא במפרטים של מוצרים עתידיים המתוכננים והמפותחים ע"י מעצבי המוצר של החברה. הקבצים מומרים לקבצי 3D והללו מועברים לייצור במעבדה שמצוידת במספר מדפסות תלת מימד, ביניהן אחת ממש גדולה, ה- BigRep One, שיכולה להדפיס דגמים ואבי טיפוס עד למידות של מטר x מטר x מטר. ״העבודה בתוך הבית חוסכת לנו זמן רב וכמובן גם כסף״, אומר ארתור. ״המעצבים בכל מחלקות החברה מכירים את טכנולוגיות ההדפסה בתלת מימד ובהחלט שמחים להיעזר בהן. הם יודעים לבחור חומרים מיוחדים לשימוש במהלך ההדפסה שמתאימים לצרכים ולמוצר הסופי (למשל, עמידות בחום) והפידבק שאנו מקבלים אחרי ששולחים להם את ההדפסה הסופית הוא מעולה״.  ארתור מספר כי בחברה פועלות 6 קבוצות פיתוח שונות וכי כולן עושות שימוש בשירותי המעבדה.

קשובים למציאות

THE3DZONE.CO.IL מגזין ההדפסה בתלת מימד
זק. מתאימים את המוצרים לצרכי הלקוחות

״הרבה פעמים שואלים אותנו: איך חברה ותיקה כל כך עדיין מוצאת במה לחדש? התשובה היא שאנחנו קשובים וערניים למציאות המשתנה, שהמוחות לא מפסיקים לפעול אצלנו, וכל יום מוליד רעיונות חדשים״, אומר צביקה זק, מנהל מרכז החדשנות של קבוצת כתר. ״מוצרי כתר פלסטיק אינם קופאים על השמרים, אלא מתפתחים בדינאמיות. מתוך בדיקה וסקירה מתמדת של צרכי הציבור – אנחנו מתכננים, מייצרים ומשווקים מוצרי פלסטיק שמתאימים כמו כפפה לבית״.

זק מספר כי קבוצת כתר מחזיקה 23 מפעלים ושני מרכזי הפצה ב-11 מדינות, ומעסיקה יותר מ-4,500 עובדים ברחבי העולם. מוצרי כתר, הוא גאה לספר, נמכרים ביותר ממאה מדינות והקבוצה מפיצה את מוצריה ב-25,000 רשתות שיווק ונקודות מכירה ברחבי העולם, כולל 250 מהקמעונאים המובילים בעולם.

מרכז החדשנות אותו מנהל זק עובד כיום בצמוד לארבע הקבוצות הגדולות בחברה: מוצרים לבית, מוצרי גינה, מוצרי אחסון ומחסנים, ומוצרי עשה זאת בעצמך. מרכז החדשנות תומך ומסייע לכולן.THE3DZONE.CO.IL מגזין ההדפסה בתלת מימד

עם גיבוש תפקידו של מרכז החדשנות, הוקמה במסגרתו מעבדת תלת מימד לפיתוח מודלים,  כשהתפקיד של העובדים בו לעזור ליישם פריצות דרך טכנולוגיות שניתן לשלבן בכל קבוצות החברה, כשעל הדרך לאתר טרנדים רלבנטיים. וכאן, שוב, נכנסות לתמונה מיטות החתולים, שכבר עושות הרבה רעש תקשורתי ברחבי העולם. ״מניתוח טרנדים, מחקרים ושיחות עם לא מעט אנשי מקצוע מתחומים שונים, גילינו שבכל בית שני במדינות המערב יש בעל חיים שהוא חלק מהמשפחה. זה אומר, ואם אתה בעל כלב, או חתול, אתה יודע כמה זה נכון, שאנשים מוכנים להשקיע בהם סכומים לא מבוטלים. מכאן ועד ייצור מיטות לבעלי חיים מחומר דמוי ראטן לא הייתה רחוקה הדרך. גם כשמדובר בבעלי חיים אנחנו שמים דגש על עיצוב שמדבר לצרכנים".THE3DZONE.CO.IL מגזין ההדפסה בתלת מימד

כשישבו צוותי הפיתוח של זק לתכנן את הדור הבא של המוצרים אותם מכירים כיום כרהיטי גן ומרפסת, כמו גם מגוון כלים ומוצרים לבית שנראים כעשויים מראטן, (כשבעצם מדובר בפלסטיק שמיוצר בשיטה בה "אורגים" חוטי פלסטיק בסוג של שתי וערב), היה ברור לכולם שמדפסות תלת מימד ובעיקר ה- BigRep One ייקחו חלק משמעותי בתהליך הפיתוח.

גילוי טעויות בשלבים מוקדמים

במעבדת התלת מימד עמל בינתיים ארתור על הדפסת חלק של כיסא. ״הגודל משמעותי לנו כי אנו מכינים מן הסתם מוצרים גדולים, משהו שמחייב מכונה גדולה, שמדפיסה גדול, מהר ואיכותי. המוצרים מודפסים בקנה מידה של 1:1 וזה יתרון משמעותי… כך ניתן למשל לבחון ארגונומיה של הכיסא, לפעמים אפילו לשבת בו ולראות מה צריך לשנות, מה עובד ומה לא. פיתוח מוצר הוא הליך ארוך. גילוי טעויות בשלבים מתקדמים יכול להיות יקר. לכן, המטרה היא לראות בעיין את המוצר הסופי, כמה שיותר מוקדם בהליך הפיתוח״.

זק מאשר כי אכן, לעתים, הכנת תבנית לייצור עולה מאות אלפי שקלים. ״מניעת טעויות בזמן חוסכת אלפי ועשרות אלפי דולרים ומאות שעות עבודה״.

לדברי גיל לביא, מנהל פעילות BigRep הגרמנית בישראל, שהכריזה לא מכבר על פתיחת פעילות עסקית ישירה בישראל,

לביא. פתרונות להדפסת חלקים גדולים במחירים נגישים

מדפסות התלת ממד של BigRep באות לתת מענה לחברות תעשייה וגופים שונים המחפשים פתרונות להדפסת חלקים גדולים במחירים נגישים. פתרונות אלו מספקים אפשרות  להדפיס אבי טיפוס גדולים, תבניות להזרקה ויציקת מתכת במידות גדולות ואביזרי המחשה ותפאורה בעלי עיצוב ייחודי. מוצרי החברה הוטמעו עד כה בחברות גדולות מובילות בגרמניה ובעולם וכוללים את Airbus, ABB, BMW, Daimler.  "ישראל, בירת הדפוס העולמית, היא המקום בו תעשיות מאמצות באופן מהיר טכנולוגיות חדשות ואז לוקחות אותן מעבר לקצה שלהן. הפתרונות שלנו יכולים לסייע להן לחסוך זמן פיתוח של מוצרים חדשים ועלויות ייצור יקרות".

לדברי לביא, הכניסה הראשונה של BigRep לישראל, הייתה לפני כשנתיים, כשחברת כתר פלסטיק, מותג המוכר בכל בית בישראל, רכשה מערכת הדפסה בקנה מידה גדול. ״המהלך העניק למעצבי המוצרים של כתר יכולת להרחיב את היצירתיות בתכנון מוצרים חדשים ואף להאיץ באופן משמעותי את פיתוחם, דבר שחסך לחברה בשנה החולפת כסף רב. אנו בטוחים שהשותפות הזו עם כתר תמשיך ותתרחב. יש בחברה צימאון לחדשנות ולשימוש בטכנולוגיות חדשות שיכולות לזרז הליכי פיתוח. בסוף היום הרי מדובר במי מגיע ראשון לשוק, ובכתר יודעים לעשות את זה טוב מאחרים״.

 

 

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share