בעוד שיש עוד חברות רבות המשתמשות בהדפסת תלת מימד להפקת אבות טיפוס, הרי שבלא מעט מקרים עוברים לייצור עצמו. על פי דו״ח חדש של חברת המחקר גרטנר, מכירות מדפסות תלת מימד עד סוף שנת 2016 יגיעו למספר שיא של 455,772 כפול מהמספר של 219,168 עליו דווח במהלך 2015. על פי גרטנר, התחזיות לארבע השנים הקרובות מעודדות ביותר: מכירות של 6.7 מיליון מדפסות… מספר המדפסות ה׳גדולות׳, הארגוניות, יצמח אף הוא במספר שיא של 44 אחוז במהלך שנת 2016.
״זוהי טכנולוגיה שמאומצת כיום הן על ידי ארגוני על ענקים והן על ידי משתמשי קצה בכל העולם״, אומר פיט בסילייר, סגן נשיא בגרטנר. ״המהפיכה המהירה הן בחומרה והן בתוכנה יחד עם מגוון חומרים חדשים וזמינים להדפסה הניעו את הגידול במכירות לכל אורך הקו״. לדבריו, הכוח המניע של רכישת המדפסות לתחום הצרכני הוא מוסדות החינוך השונים ומהנדסים בארגונים, אנשי שיווק ומעצבים. ״כיום כל מוסד חינוכי המכבד עצמו, בין אם בתחום בתי הספר היסודיים ובין אם באקדמיה, חייבים להחזיק מדפסות תלת מימד כהכנה ללא מעט מסלולי מקצוע עתידיים, בין אם בהנדסה, אווירונאוטיקה או רובוטיקה״.
כמו בלא מעט מקרים בעבר, ועם לא מעט טכנולוגיות, הדפסת התלת מימד החלה ככלי נישתי, עבור הדפסות של אבות טיפוס, כשהיא מאפשרת ללא מעט חברות לצמצם ׳זמן לשוק׳, על ידי העברה מהירה של עיצוב למציאות. דו״ח גרטנר מגלה כעת שטכנולוגיות ההדפסה בתלת מימד מתחילות לעלות על המסילה המרכזית בתעשיות מרכזיות, תוך שהן מאפשרות לייצר לא מעט מוצרים.
כך לדוגמה, חברת General Electric רכשה לא מכבר שתי חברות הפעילות בתחום ההדפסה בתלת מימד, כדי לצמצם משמעותית את עלויות שרשרת האספקה. הרכש החדש יסייע לחברת הענק למצמם עלויות של אחזקת מלאים מיותרים, שכן ניתן יהיה להדפיס אותם בשעת הצורך.
דו״ח מוקדם יותר של גרטנר אף גילה כי 65 אחוז ממקצועני שרשרת האספקה מוכנים להשקיע ברכישת יכולות להדפסת תלת מימד בשנתיים הקרובות.
״יצרנים בתעשיית התעופה והחלל עושים כבר זמן רב שימוש בהדפסות תלת מימד במגוון של חלקי חילוף ברטצות קצרות וכאשר מדובר במוצרים מורכבים במיוחד. גם בצבאות רבים כיום רואים אימוץ של הטכנולוגיה ונסיונות די מוצלחים לעבור לייצור של סדרות קטנות ומגוון רכיבים לשימוש בים וביבשה״.
לדו״ח המלא:
http://www.gartner.com/document/3450617