חדשות חמות
בית / איכות סביבה / דו״ח הקיימות הראשון של סטרטסיס: "הדפסה בתלת מימד מפחיתה את ההשפעות השליליות של תהליכי ייצור מסורתיים על הסביבה"

דו״ח הקיימות הראשון של סטרטסיס: "הדפסה בתלת מימד מפחיתה את ההשפעות השליליות של תהליכי ייצור מסורתיים על הסביבה"

Share

סטרטסיס (NASDAQ: SSYS), המובילה בפתרונות הדפסה תלת מימדית מבוססי פולימרים, הודיעה על השקת דו"ח הקיימות הראשון של החברה, הסוקר את פעילויות החברה בתחומי ההשקעה האחראית – שמירה על הסביבה, צדק חברתי וממשל תאגידי – ESG – Environmental, Social, Governance המבוצעות בהתאם לסטנדרטים של GRI – Global Reporting Initiative לדיווח קיימות. הדוח המקיף מתאר את מחויבותה של סטרטסיס ל-ESG וקובע אמות מידה ליעדים עתידיים.

בשנת 2021, תוך מינוף של יותר מ-30 שנות מנהיגות בתעשייה, קבעה סטרטסיס את אסטרטגיית ה-ESG שלה והקימה רשמית את יוזמת הקיימות של החברה, תוך מחויבות של דירקטוריון החברה והנהלתה, ל- Mindful Manufacturing™ באמצעות פתרונות הדפסה בתלת מימד. על פי תפיסת החברה,Mindful Manufacturing הוא עיצוב מחדש של תהליכים, חלקים ושרשרות אספקה, תוך שימוש בהדפסת תלת מימד לאורך מחזור חיי המוצר באופן מודע. העיקרון המנחה: להביא לייצור מתחשב על מנת למזער את תופעות הלוואי של הייצור על הסביבה ועל אנשים, לאורך זמן וכחלק מאסטרטגיית הצמיחה העסקית. סדרי העדיפויות של החברה בנושא הקיימות כוללים ייצור וצריכה אחראיים, שקיפות, יוזמות והטבות שמטיבות עם ההון האנושי, תוכניות השפעה חברתית, פרויקטים של אנרגיה מתחדשת, חינוך איכותי, חדשנות בתעשייה ופעולות לטובת הסביבה.

דו״ח הקיימות. מינוף של 30 שנות הובלה בתעשייה

"אני מאמין, שהייצור העולמי נמצא בצומת דרכים", אמר מנכ"ל סטרטסיס, ד"ר יואב זייף. "בשל הלחץ הגובר להתמודד עם אתגרי שרשרת האספקה תוך דרישה לייעל את צריכת אנרגיה, הדפסה בתלת מימד נשקלת יותר ויותר כאמצעי ייצור חלופי שמאפשר עמידה ביעדים כאלה. אני מאמין שבמהלך 2022 ואל תוך המשך העשור, הרחבה השימוש בהדפסה בתלת מימד בייצור תוביל לחדשנות נוספת בשוק, תשפר את שרשרת האספקה ותפחית את ההשפעות השליליות שקשורות ביצור על הסביבה״.

ד״ר זייף. צילום: סטרטסיס

לדברי ד״ר זייף, עם האימוץ הגובר ועולה של פלטפורמות תוכנה מתקדמות ושיתוף פעולה עם לקוחות מובילים בתעשייה ברחבי העולם, קו המוצרים והפתרונות של סטרטסיס ימשיך לספק לשוק טכנולוגיה חדשנית שתתמוך במפעלי העתיד. "החזון של סטרטסיס הוא להעצים אנשים לייצור ללא מגבלות, לטובת עולם חסכוני, מותאם אישית ובר קיימא. דוח הקיימות שלנו משקף את המחויבות העמוקה שלנו לאסטרטגיית ESG מקיפה והמובילה בתעשייה על מנת לאפשר את קיום החזון שלנו."

על פי הדו״ח, ישנה הכרה גוברת בפוטנציאל של הדפסה בתלת מימד כטכנולוגיה להשגת יעדים סביבתיים על ידי הפחתת צריכת אנרגיה ובזבוז. כך לדוגמה, בהשוואה לשיטות ייצור מסורתיות ב- CNC, שבמהלכן נחתכים חומרים ומושלכים עודפים, הדפסה בתלת מימד יכולה להפחית את עלויות החומר ולהפחית את הפסולת בכמעט 90%, תוך הפחתת צריכת האנרגיה ב-25 עד 50%[1]. בנוסף, תעשיות כמו תעופה וחלל מראות עניין הולך וגובר בחלקי פולימרים קלים, שנועדו לשפר את צריכת הדלק מבלי לפגוע בעמידות ובאמינות. חברת תעופה עולמית אחת מצאה שהפחתה של קילוגרם אחד (0.45 ק"ג) של משקל ממטוס יכולה לחסוך עד 14,000 גלונים (53,000 ליטר) דלק בשנה, ולגרום לחיסכון משמעותי לאורך מחזור החיים שלו. סטרטסיס מעריכה ששוק הדפסת התלת-מימד הפולימרי בתעופה בלבד יגדל ל-1.6 מיליארד דולר עד סוף 2025, קצב צמיחה שנתי של 18%.

ישנה גם הכרה גוברת בתפקיד שתעשיית ההדפסה בתלת מימד יכולה למלא בקידום תוכניות השפעה חברתית, כגון הזדמנויות STEAM לחינוך ויזמות. לדוגמה, סטרטסיס יצרה עם עיריית ירושלים תכנית "למידה בעשייה" שמגיעה לבתי ספר ממלכתיים-חילוניים, ממלכתיים-דתיים, עצמאיים-דתיים וערביים. בארה"ב, החברה נותנת חסות לתחרות הרובוטיקה FIRST לתלמידי תיכון וסיפקה גישה לעשרות מדפסות תלת מימד.

"כספקית עולמית מובילה של פתרונות הדפסה תלת מימדית מבוססת פולימרים, יש לנו את היכולת להשפיע באופן מדיד על כמה מהאתגרים הדחופים ביותר בעולם", אומרת רוזה קובלנס, סגנית נשיא בתחום הקיימות בסטרטסיס. "בהתחשב במעמדנו כמובילי קיימות בתעשייה, דוח זה מפרט את המחויבות ארוכת הטווח שלנו להערכה עצמית ושיפור מתמשכים, המסייעים לתעשיות שונות להיות יעילות יותר, מבחינה תפעולית וכלכלית, תוך הפחתת התלות בשרשרת האספקה ​​והשמירה על כדור הארץ."

דוח Stratasys 2020-2021 ESG & Sustainability זמין באופן מקוון לציבור.

 לחצו כאן לצפייה בדוח.

סרטון

https://youtu.be/JBgp6-3Wgro

[1]Additive Manufacturing: Building the Future,” U.S. Department of Energy, 2019

אודות סטרטסיס (Stratasys)

Stratasys היא חברה גלובלית המובילה את המעבר העולמי לייצור תוספי (additive manufacturing), עם פתרונות הדפסה תלת מימד חדשניים, בתעשיות דוגמת חלל, רכב, מוצרי צריכה ובריאות. באמצעות מדפסות תלת מימד חכמות ומחוברות, חומרים פולימריים ומערכות תוכנה חכמות מספקת Stratasys יתרונות תחרותיים בכל שלב בשרשרת ערך המוצר. כיום, הגופים והארגוניםהמובילים בעולם פונים אל Stratasys כדי לשנות את עיצוב המוצרים שלהם, להכניס גמישות ומהירות הגעה למערכי הייצור והאספקה שלהם ואף ​​לשפר טיפול בחולים.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share