בית / תעשייה / ה-TheMarker: מאחורי ההסתערות של HP על שוק מדפסות התלת מימד

ה-TheMarker: מאחורי ההסתערות של HP על שוק מדפסות התלת מימד

Share

עמרי זרחוביץ’, כתב ה-TheMarker, יצא לפגוש את סטפן ניגרו, נשיא תחום התלת מימד ב-HP וחזר עם מספר תובנות מעניינות. בניתוח השוק, מעמת זרחוביץ׳, את הכיוון אליו חותרת HP עם שתי החברות הבולטות בשוק – 3D סיסטמס וסטרטסיס – שמוכרות בכ-700 מיליון דולר בשנה כל אחת, אך צומחות רק בשיעורים חד ספרתיים, הרבה פחות מהציפיות.

״HP, שחשפה את מדפסת התלת מימד המקצועית שלה רק באחרונה, מקווה לטרוף את הקלפים בשוק״, אומר זרחוביץ׳ ומסביר שמדפסות תלת מימד יכולות לשמש לייצורו של של אבטיפוס (דגם ראשוני) שמסייע בתכנון מוצרים מוגמרים שמיוצרים לאחר מכן בשיטה המסורתית; לייצור סדרות קצרות, וכן לסדרות בייצור המוני. מדפסות ביתיות משמשות גם מעצבים או למוצרים בתחום החינוך.

“השוק נמצא בעיקר באבטיפוס, והוא ימשיך לצמוח, אבל אנחנו מכוונים לייצור ההמוני – שוק שנתי של 12 טריליון דולר. מספיק שנשיג נתח כלשהו מהשוק הזה – וההזדמנות ענקית”, אמר ניגרו בראיון ל-TheMarker. “החברות בענף עדיין לא נמצאות שם. המדפסות לא מתאימות – הן איטיות, בוודאי יקרות יותר, ואין מספיק חומרים זמינים”, הוא מוסיף.

the3dzone.co.il מגזין ההדפסה בתלת מימד 3d printing

זרחוביץ׳ מספר ש- HP התחילה לשווק במאי מדפסת תלת מימד שמהירה פי 10 מהמדפסות הקיימות בשוק, ומחירה מגיע לכ-130 אלף דולר. ״לפי ניתוח שערכו בחברה, עלות הייצור במדפסת זולה במחצית משל המתחרות, אם מביאים בחשבון גם את התחזוקה והחומרים״.  לדברי ניגרו בראיון, “המעבר לייצור במדפסת תלת מימד הוא בסופו של דבר שאלה כלכלית בעבור הלקוחות שלנו. אנחנו רוצים להגיע לכך שיהיה עדיף לייצר מיליון יחידות, ולא רק עשרות אלפים. אנחנו מספקים שיטת ייצור נוספת, ומאפשרים ללקוחות להחליט מהי השיטה הזולה עבורם”. עוד הוא מספר: “אנחנו מייצרים חצי מהחלקים של המדפסת עצמן במדפסת תלת מימד. לא בגלל שאנחנו יכולים, אלא מכיוון שזה זול יותר. לא התחלנו למכור עדיין, אז קשה לי להגיב על המצב המקרו כלכלי, אבל אני כן יכול להגיד שמאז ההכרזה על שיווק המדפסת, מגלים בנו הרבה עניין, ונראה כי יש ביקוש גדול. אני לא יכול להגיד שלקוחות לא קונים כי הם מחכים למדפסת שלנו, אבל כן אפשר להגיד שיש חדשנות בתחום ושאנשים מנסים להבין מהי הרכישה הטובה בעבורם”.

לדברי הכתב, HP הבינה כי צמיחה של התחום לא תגיע באמצעות פיתוח סודי ושקט, אלא רק הודות לשיתופי פעולה עם שלל שחקנים בשוק. החברה נוקטת גישה פתוחה יחסית בפיתוח המדפסת. “ההזדמנות בשוק גדולה מאוד. אנחנו יכולים להשקיע משאבים ולפתח בעצמנו, או למנף את הידע שיש בעולם, ולהגדיל את השוק. השוק גדול ויש מקום לכולם, ואנחנו חושבים שהטכנולוגיה שלנו טובה משל המתחרים”.

זרחוביץ׳ מספר שבאחרונה הודיעה HP על שותפות עם נייקי, ב.מ.וו וג’ייבל, שמייצרת מוצרים בעבור חברות אחרות וכי שלוש החברות ישתפו פעולה לבחינת המוצרים שהן יכולות לייצר במדפסת, האם הם איכותיים מספיק ואם עדיף להן לעשות זאת מבחינה כלכלית. ״תעשיית המדפסות בישראל מפותחת מאוד: HP רכשה בעבר את אינדיגו וסאיטקס, ומפעילה בישראל גם מרכז פיתוח גדול; בני לנדא, שייסד את אינדיגו, עובד בשנים האחרונות על מכונת דפוס ננומטרית; סטרטסיס רכשה לפני כמה שנים את אובג’ט הישראלית, ומחזיקה במרכז פיתוח גדול ברחובות; וכמובן, חברות קטנות שהוקמו על ידי יוצאי כל החברות הללו״.

לדברי ניגרו, זאת אחת הסיבות שהחברה כאן. ״יש פה חדשנות רבה, ואנחנו בוחנים את החדשנות בתחום המדפסות החומרים והתוכנות. אנחנו עושים מאמצים אינטנסיביים כדי להבין מה קורה בשוק”, אומר ניגרו.

 

 

Share

אודות The3D Zone

Check Also

THE3DZONE.CO.IL מגזין ההדפסה בתלת מימד

יצרנית החיישנים HENSOLDT רוכשת את המדפסת התלת מימדית של ננו דיימנשן

 חברת ננו דיימנשן, הפועלת בתחום הדפסת התלת מימד לשוק האלקטרוניקה, הודיעה על קבלת הזמנה למערכת ה-DragonFly …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share