חדשות חמות
בית / תעשייה / לראשונה בעולם: Airbus מציגה מטוס זעיר שהודפס כולו בתלת מימד

לראשונה בעולם: Airbus מציגה מטוס זעיר שהודפס כולו בתלת מימד

Share

העובדה שהוא התגמד מול מטוסי הענק שהוצגו ב-Berlin Air Show השבוע, לא פגעה בחשיפת הענק וברעש שהקים סביבו ה-Thor מבית Airbus, מטוס זעיר שהוכרז כ״מטוס הראשון בעולם שהודפס כולו בהדפסת תלת מימד״.

עם משקל של 21 ק״ג בלבד, ואורך של כארבעה מטרים, ה-Thor (קיצור של Test of high-tech objectives in reality), שנכנס כרגע לקטגוריה המאוד צפופה של ״רחפנים״, מזכיר, אולי, מודל מנופח, אבל הוא בהחלט מהווה מהפיכה חשיבתית. המטוס ללא טייס מציע בעצם הצצה לעתיד התעופה, בו טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד מבטיחה לחסוך זמן, דלק ובעיקר הרבה כסף.the3dzone.co.il מגזין ההדפסה בתלת מימד 3d printing

״המטוס שהצגנו בברלין ממחיש יותר מהכל את האפשרויות הגלומות בטכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד״, אמר דטלב קוניגורסקי, האחראי על המיזם מטעם Airbus. ״אנחנו מנסים כעת לבחון אפשרות לזרז את תהליכי הפיתוח על ידי השימוש בהדפסת תלת מימד (בחומר הנקרא פוליימיד), לא רק לחלקים בודדים אלא למערכות ענק שלמות, במטוסים הרגילים שלנו״. לדבריו, החלקים היחידים ב-Thor שלא הודפסו בתלת מימד היו הרכיבים האלקטרוניים… לדברי גונאאר האס, מי שהיה האחראי על ההטסה מהקרקע של ה-Thor, המטוס טס נפלא ומאוד יציב.

Airbus ויריבתה האמריקנית בואינג, כבר עושות כיום שימוש בהדפסת תלת מימד, בעיקר להדפסה של חלקים למטוסי ה-A350 וה-B787. ״לחלקים המודפסים יש לא מעט יתרונות״, אומר קוניגורסקי. ״אין צורך בכלים לבנייה וההליך מהיר ביותר מהתכנון לביצוע״. לדבריו, חלקי המתכת המיוצרים יוכלו אף הם להיות ב-30-50 אחוז קלים יותר מכיום וכמות הפחת יכולה להיות כמעט אפסית.

כעת מתכננים ב- Airbus גם להעביר את המטוסים מהדור החדש לחלל. ה-Ariane 6 של סוכנות החלל האירופאית מתכנן כבר להמריא לחלל בשנת 2020 כשהוא מיישם לקחים ומסקנות רבים מסבב ההדפסה הנוכחי וחוסך על הדרך לא מעט כסף.

לדברי אנשי Airbus, החברה בוחנת כעת גם הדפסת מנוע בהדפסת תלת מימד שמורכב מכ-270 חלקים שונים. ״עם ההדפסה בתלת מימד, אנו מדברים רק על 3 חלקים מודפסים, בסך הכל״ והם אף מדגישים את היתרונות האקולוגיים והמשקל הנמוך של כלי התעופה החדש (שחוסך בצריכת הדלק).

מעניין לציין כי תעשיית התעופה המסחרית (לפחות בגרמניה) משוכנעת ביתרונות של הטכנולוגיה החדשה יחסית. סקר שנערך לא מכבר על ידי פדרציית ההייטק הגרמנית Bitkom מגלה כי מעל 70 אחוז מהנשאלים – בכירי התעשייה – עד שנת 2030 מרבית חלק יהחילוף של המטוסים יודפסו ישירות בשדות התעופה… 51 אחוז מעריכים כי ניתן יהיה להדפיס בקרוב מטוסים שלמים בהדפסת תלת מימד…

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share