חדשות חמות
בית / תעשייה / מכון המתכות הישראלי מרחיב את תחום הפעילות של המרכז לייצור בתלת מימד עם מדפסת מתכת חדשה מבית ExOne

מכון המתכות הישראלי מרחיב את תחום הפעילות של המרכז לייצור בתלת מימד עם מדפסת מתכת חדשה מבית ExOne

Share

תחום הייצור בתלת מימד הוא תחום טכנולוגי חדשני שתופס יותר ויותר מקום בתעשיות המתקדמות. טכנולוגיית התלת מימד מאפשרת ייצור של מוצרים בעלי מורכבות גיאומטרית גבוהה יחד עם תכונות מכניות משופרות ומהווה בסיס חדשני לפיתוחי מוצרים ומבנים רבים.

לפני כארבע שנים הוקם במכון המתכות מרכז לקידום ופיתוח של טכנולוגיות הייצור בתלת מימד. בשנים הראשונות לפעילותו, התרכז המכון בפיתוח מוצרים מתכתיים לתחום התעופה והחלל, לתחום הרפואי (שתלים והתקנים רפואיים) ולתחומים מתקדמים נוספים. לצורך קידום פעילות זו מופעלות במכון 2 מערכות ייצור מתקדמות למוצרי מתכת, הראשונה מבוססת על התכה בקרן אלקטרונים והשנייה מבוססת על התכה בקרן לייזר. במסגרת הרחבת הפעילות בתחום הייצור בתלת מימד יצטייד המכון בחודשים הקרובים במערכת  חדשנית נוספת, המיועדת לייצור בתלת מימד של מוצרים קרמיים ושל רכיבים מתקדמים מחומרים מרוכבים (מבוססים על מערכת מתכת/קרמיקה). הצטיידות זו, שנתמכת בסיוע משמעותי של רשות החדשנות של משרד הכלכלה, תאפשר למכון המתכות לפתח תחום טכנולוגי מתקדם שיקדם את התעשייה הישראלית וימצב אותה בחזית הטכנולוגית העולמית.

המערכת שבה יצטייד המכון היא מתוצרת חברת ExOne (מדגם M-Flex) והיא מיועדת להדפסת אבקות וחלקיקים שונים (מתכתיים וקרמיים) בשיטת הזרקת קשרן (Binder). תחום הטכנולוגיה של יצור רכיבים מחומרים מרוכבים על בסיס מתכת-קרמיקה (CMC-Ceramic Matrix Composite) הוא תחום חדשני ברמה בין לאומית בכלל ובהדפסה תלת ממדית בפרט. הטכנולוגיה כוללת הדפסה תלת מימדית של רכיבים בעלי גיאומטריה מורכבת מאבקה קרמית (חומר ראשוני –גוף "ירוק") ולאחר מכן ביצוע תהליך החדרת מתכת נוזלית (אינפילטרציה) לתוך הגוף הירוק המודפס. על ידי שילוב טכנולוגיות של הדפסה תלת ממדית יפותח תחום חדשני ברמה עולמית אשר  נחקר כיום במוסדות מחקר מובילים וטומן בחובו פוטנציאל טכנולוגי וכלכלי משמעותי.

THE3DZONE.CO.IL מגזין ההדפסה בתלת מימד

לדברי חברת 3Deimention, הפועלת בתחום המדפסות תלת מימד בארץ המדפסת החדשה מיועדת להדפסה של חומרים מרוכבים כגון Tungsten Carbide, Silicon Carbide, Alumina, Cerabeads, Zirconia. חברת ExOne הינה חברה אמריקאית גרמנית הנסחרת בבורסה בנסדק, ומוערכת כאחת החברות הגדולות לייצור מדפסות תלת מימד, החברה התחילה את פעילותה כבר ב- 1995 בתחום ההדפסה של מתכות בגרמניה, מאוחר יותר החברה התפצלה והתאחדה עם חברה אמריקאית, היום החברה מייצרת מדפסות תלת מימד להדפסה של חומרי מתכת שונים ומרוכבים וכן להדפסת תבניות חול ליציקות, לחברה מגוון רחב של מדפסות בגדלים שונים מ- 160X65X65 ועד 1800X1000X700 מ״מ.

לדברי מנכ״ל חברת 3Deimention, אבנר דעי, אין ספק שכניסת מדפסת עם יכולות כמו אלו של M-Flex לשוק הישראלי פותחות מגוון רחב של אפשרויות  לפיתוח מוצרים חדשים ורכיבים שעלויות הייצור שלהם היו גבוהות מאוד או שלא ניתן היה לבנות את המודל עקב הקושי בעיבוד המוצרים המרוכבים לאחר ביצוע תהליך הסינטור (Sintering), השימושים העקרים הם בתחום המתכות הקשות, כלי עיבוד לתעשייה, חלקים לתעשיית המטוסים, מזל"טים, לוויינים וטילים. תחומים נוספים הינם מוצרים עמידים לטמפרטורות גבוהות מאוד כגון חליפות מגן עם חלקים קרמיים בתוכם.

מכון המתכות הישראלי הוקם בשנת 1963 על מנת לשמש כגשר בין הקהילה האקדמית בטכניון ובין התעשייה הישראלית. בצוות המכון חוקרים ומהנדסים מנוסים המתמחים בתחומים רחבים הקשורים לטכנולוגיות המתכת. המכון מקדם חדשנות טכנולוגית ומדעית ומוביל פיתוח והטמעה של טכנולוגיות חדשות, חומרים מתקדמים ותהליכי ייצור חדשניים. המכון עובד בשיתוף פעולה מלא עם המדענים ואנשי צוות המחקר של הטכניון, תוך שימת דגש על ההיבטים היישומיים. לרשות חוקרי המכון עומד ציוד המחקר המתקדם המצוי בקמפוס הטכניון. חוקרי המכון מעורבים במחקרים בין-לאומיים רבים ומקיימים קשר רצוף עם מכוני מחקר מהמובילים בעולם. הידע והקשרים הטכנולוגיים המתפתחים במסגרת פעילות זו עומדים לרשות התעשייה הישראלית.

על מנת לכסות טווח פעילות רחב, המכון פועל במספר מרכזים מקצועיים:
• המעבדה להדפסת תלת-מימד של מתכות.
• המעבדה לטכנולוגיות יציקה.
• המעבדה למטלורגיה וטכנולוגיית אבקות.
• המעבדה למניעת קורוזיה, טיפול פני השטח וטכנולוגיות לייזר.
• המעבדה להנדסת רכב ומכונות- מעבדה מוסמכת על ידי משרד התחבורה.

למידע נוסף על המכון: https://iim.technion.ac.il/he/

לקריאה של חומר נוסף : 3deimention.co.il

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share