חדשות חמות
בית / רפואה / תעשיית התלת מימד העולמית מתגייסת למלחמה בנגיף

תעשיית התלת מימד העולמית מתגייסת למלחמה בנגיף

Share

מי תיאר לעצמו, עד לפני חודש שתעשייה שפועלת בשנים האחרונות, די מתחת לרדאר, ועולה לכותרות לעתים די נדירות, תזכה לפתע לכל כך הרבה זמן מסך וסיקור חובק עולם? וזה בדיוק מה שקורה לחברות, ארגונים, עסקים וגופים בתחום ההדפסה בתלת מימד. בפייסבוק ובאינסטגרם מתפרסמים בקצב די מטורף עוד ועוד הנחיות להדפסת חלקי ציוד רפואי חיוני ועד למסיכות הגנה מתוצרת עצמית.

את הגל הגדול הזה החל סטארט-אפ איטלקי צנוע בשם Isinnova, והמנכ״ל שלו, כריסטיאן פראקאסי. עם תחילת המגיפה באיטליה, שמע פראקאסי על בית חולים שסמוך למקום מגוריו שנתקע ללא שסתומים שמחברים את המנשמים למסיכות החמצן לחולים. הסיבה: החברה היצרנית, המקורית, של השסתומים לא עמדה בעומס, שכן מדובר בציוד מתכלה נדרש ביותר. הוא רץ לבית החולים, נפגש עם ראשי המערכת ויצא להדפיס מספר אבות טיפוס של השסתום. לאחר בחינה בתנאי שטח התקבל האור הירוק ומאות השסתומים הראשונים יצאו לדרך.

בליברפול, ניו יורק, התגייסה עוד חברה קטנה, Budman, להדפסה של מאות מגני פנים למתקן בדיקה של חולי קורונה. ביום יום עוסקת החברה במכירת מדפסות תלת מימד, בעיקר מהסוג הביתי/משרדי. המפעל הקטן, שכולל כיום 16 מדפסות פועל כיום מהמרתף בביתו של בודמן.

בבית החולים בבוסטון, יצא מנהל המוסד, ד״ר פיטר סלאבין, בקריאה נואשת לכל מי שמחזיק ברשותו מדפסות תלת מימד להתגייס ולסייע ביצירת מגני עיניים וחלק מסכות מתכלים. בתגובה, פיתחה חברת Copper3D מסכה בסטנדרט N95 המחמיר, שיכולה להתמודד עם הווירוס.

באופן די טבעי וברור העלתה החברה את הנחיות להדפסה לאוויר כדי שגם אחרים ייהנו ממנה. בצ׳כיה פיתחה חברת Prusa אב טיפוס למגן פנים וכעת הוא נבחן בתנאי שטח.

באירלנד התאגדה קבוצה של מהנדסים להדפסת חלקים למכונת הנשמה וכך גם עשו חברות הרכב ניסאן ומקלארן, שחיברו כוחות לפיתוח דגם למכונת הנשמה בהדפסת תלת מימד. בישראל עלו לכותרות תלמידי קבוצות הרובוטיקה של פרוייקט First Robotics למשימה של הסבת מפוחי נשימה ידניים למערכות הנשמה אוטומטיות. בימים הקרובים ישיקו הצוותים שפרוסים ברחבי הארץ אב טיפוס שיינס לשלבי ניסוי – כולל בבתי החולים.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share