חדשות חמות
בית / אמנות / ועכשיו כבר אפשר גם להדפיס כלי זכוכית

ועכשיו כבר אפשר גם להדפיס כלי זכוכית

Share

מי אמר שבאקדמיה לא קורים דברים מעניינים? הנה, באחד ממעוזי הלימודים הגבוהים, ה-MIT, צוות מהמחלקה להנדסה מכנית, יחד עם קבוצת Mediated Matter ועוד כמה חוקרים מבריקים מהארווארד, הצליחו לפתח שיטה להדפסת זכוכית בתלת מימד, תוך שהם עושים שימוש בשפופרות זכוכית המחוממות לטמפרטורה של מעל 1000 מעלות צלזיוס.

זכוכית כבר יוצרה במסופוטמיה ובמצרים העתיקה לפני 4500 שנה כשהליכי ייצורה נשמרו תמיד בסוד על ידי בעלי המלאכה. עם השנים הצטרפו עוד ועוד טכניקות חדשות, ששינו את התעשייה והביאו לשינויים גם בדפוסי הצריכה. the3dzone-3d printed glass4ההליך הנוכחי, אותו כינו אנשי הצוות המפתח G3DP, עושה שימוש בטכנולוגיית ״ההוספה״, השאולה מעולם הדפסת התלת מימד, לטובת הדפסה של שלל גופים מורכבים מזכוכית שקופה ולעתים גם צבעונית. לטובת הפרוייקט נבנתה במיוחד מדפסת שמסוגלת לחמם את הזכוכית לטמפרטורת התכה, ומשם היא עוברת לראשי ההדפסה העשויים מ-alumina-zircon-silica.

the3dzone-3d printed glass2 (1)

בתוכנית יש כבר רעיון לתערוכה שתרוץ בשנה הבאה ב- Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum ומי שרוצה, או מוכרח, לקרוא את הגרסה המלאה של הליך ההדפסה מוזמן לחכות לגליון ספטמבר 2015 של  3D Printing and Additive Manufacturing  (3DP+).the3dzone-3d printed glass5

Share

אודות The3D Zone

Check Also

the3dzone-מגזין הדפסת התלת מימד

Autodesk מככבת בתערוכה של הקריקטוריסט שלמה כהן

מי שמגיע בימים אלה למוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון, שם מוצגת תערוכה רבת היקף של …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share