חדשות חמות
בית / חומרה / חוקרים פיתחו והדפיסו בתלת מימד מכשיר אבחון לאיתור מהיר של אנמיה

חוקרים פיתחו והדפיסו בתלת מימד מכשיר אבחון לאיתור מהיר של אנמיה

Share

זיהוי בעיות בדם צריך להיות פשוט ממש כמו בדיקת דם המתבצעת באמצעות הסמארטפון. זהו הבסיס למכשיר ביו-רפואי חדש שמפותח בימים אלה על ידי חוקרי אוניברסיטת קנזס.

קים פלבניאק, סטודנטית לתואר שני בהנדסת ביולוגיה ומיי היי, שותפתה, פיתחו מכשיר ביתי, המסוגל לתת תוצאות מיידיות המעידות האם האדם הנבדק חולה באנמיה או לא, ממש כמו בדיקות ההריון או מדי הסוכר הנפוצים בשוק.

THE3DZONE-MEDICAL DEVICE1

הודפס בתלת מימד תוך שימוש ב-3D Systems Projet 1200
הודפס בתלת מימד תוך שימוש ב-3D Systems Projet 1200

המכשיר החדש, שהודפס בתלת מימד תוך שימוש ב-3D Systems Projet 1200, מתוכנן לאבחן אנמיה והוא מיועד בעיקר לאנשים במדינות עולם שלישי שם אין יכולת לכל אחד לראות רופא, שלא לדבר על ביקור במעבדה. אנמיה, היא מצב בו הדם אינו מכיל מספיק כדוריות דם אדומות כדי להעביר חמצן לתאי הגוף. המחלה פוגעת בכשני מיליארד בני אדם – מחצית מהם תלמידי בית ספר יסודי ונשים הרות במדינות מתפתחות.

״קל מאוד לטפל באנמיה עם תוספי ברזל או דיאטה לא מסובכת״, אומרת פלבניאק. ״לעתים, במדינות עולם שלישי לבני האדם יש יותר גישה לטלפונים ניידים מאשר לרופאים״… פלבניאק השקיעה מעל שנה בתכנון מוצר לא יקר שיכול לענות על הדרישה. המכשיר שהודפס בתלת מימד, מכיל את כל רכיבי הבדיקה והוא מתחבר בפטנט מיוחד לסלולר של הנבדק, או הבודק. הנבדק שם במכשיר טיפת דם ותוך 60 שניות מתקבלת התוצאה – אותה רואים על מסך הנייד.

בימים אלה עובדים החוקרים על אפליקציה יחד עם סטיב וורן, מהמחלקה למדעי המחשב, שתוכל גם לנהל את הבדיקה ואת הנתונים שהתקבלו ממנה.

בימים אלה החלה פלבניאק בבדיקות מעשיות בשטח לטובת אופטימיזציה של המכשיר הסופי. וכן, את הבדיקות היא תבצע על מתנדבים אנושיים. המטרה: לנסות ולבצע פיינטיונינג במכשיר ובקריאות שלו כדי להבין את חומרת המחלה בחולים.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP שחררה את פתרון ה- Metal Jet S100 לייצור חלקי מתכת בהדפסת תלת מימד

טכנולוגיית Metal Jet  המסחרית מספקת חלקים מוגמרים מודפסים באיכות גבוהה ובהיקף גדול לשווקי התעשייה, הצריכה, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share