חדשות חמות
בית / Business / כדי לתפוס זבובים חייבים מדפסת תלת מימד. זה ידוע!

כדי לתפוס זבובים חייבים מדפסת תלת מימד. זה ידוע!

Share

זבוב הפירות הים תיכוני (נקרא גם זבוב הים התיכון) הוא מין פולש התוקף פירות כגון הדרים, תפוח, אגס, רימון, אפרסק, שזיף ועוד. על אף שמו, מקורו של הזבוב הוא במערב אפריקה. עקב הנזק הרב שגורם זבוב הפירות נעשו ניסיונות מוצלחים להכחידו בארצות הברית, אוסטרליה וניו זילנד. גם בארץ מתמודדים עם פלישת המין ונעשים ניסיונות רבים להדברתו. מה עושים? פונים לשימוש בטכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד…

זבוב הפירות הים תיכוני – Ceratitis capitata

ישנה חשיבות רבה להדברת זבוב זה, מכיוון שהזבוב נחשב למזיק הסגר, כלומר יש צורך לבדוק כל משלוח של  פירות המיוצא לחו"ל להימצאות מזיק זה, דבר הגורם לעלות כספית גבוהה.

כחלק ממאמצי משרד החקלאות לפתור את נושא הדברת הזבוב, מפותחת במכון וולקני מערכת לניטור הזבובים. מהנדסי מכון וולקני תכננו תוכנה לעיבוד תמונה המנתחת תמונה של מלכודת דביקה כל כמה שעות, ו"סופרת" כמה זבובים מהסוג הזה נלכדו במהלך זמן נתון במלכודת.

מחשב מסוג raspberry pi

בתוך המלכודת עצמה יושבת מערכת מבוססת raspberry pi עם סוללה הנטענת מלוח סולארי. כמה פעמים ביום המחשב נדלק, מצלם תמונה, ושולח אותה באמצעות רכיב סלולרי למחשב מרוחק. המחשב המרוחק מבצע בתמונה עיבוד על מנת למצוא את כמות הזבובים ולהבדיל בין הסוגים השונים של הזבובים שנלכדו באותה תמונה. בצורה זו, העיבוד נעשה במחשב מרוחק, וכך נחסך זמן עיבוד וצריכת חשמל במחשב שנמצא בתוך המלכודת, וזאת על מנת לייצר מלכודת קטנה ככל הניתן שיכולה להימצא בשטח לזמנים ארוכים מאוד ללא בהתקנת תשתיות או צורך בתחזוקה, טעינה, או החלפת סוללות.

טריקסל הנדסה התבקשה על ידי מכון וולקני לתכנן את המלכודת עצמה, תוך ניסיון למזער אותה ככל הניתן, ולאפשר התקנת של כל רכיבי האלקטרוניקה שסופקה על ידי מכון וולקני כך שלא תפריע למהלך התקין של לכידת הזבובים.

לאחר תכנון כל הרכיבים המכאניים ומעטפת המלכודת היא הודפסה באמצעות מדפסת תלת מימד. עד עתה הודפסו שני דורות של מלכודות שתוכננו ויוצרו ע"י טריקסל הנדסה. המלכודת עצמה נבדקה בשטח והוכחה כיעילה בלכידת זבובים.

מלכודת הזבובים הסופית בשטח
דגם מודפס של מלכודת הזבובים

על טריקסל: 

טריקסל הנדסה הינה חברת הנדסה שמבצעת פיתוח מוצר משלב הקונספט ועד מעבר לייצור סדרתי – השירותים כוללים תכן מכאני, הדפסה תלת ממדית איכותית וסימולציות אלמנטים סופיים ככלים משלימים לפיתוח מוצר, בנוסף מספקת החברה שירותי הינדוס לאחרור (Reverse engineering) הכולל סריקה ומידול תלת ממידת ושירותי עיבוד משלימים להדפסה כמו צביעה, ליטוש והכנסת אינסרטים. www.trixel.co.il

 

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share