חדשות חמות
בית / חינוך / הכלבה בת שלוש הרגליים קיבלה את רגלה הרביעית היישר ממדפסת התלת מימד של MakerBot

הכלבה בת שלוש הרגליים קיבלה את רגלה הרביעית היישר ממדפסת התלת מימד של MakerBot

Share

ה-Cincinati Business Courier, שכשמו כן הוא: עיתון עסקים, מרשה לעצמו מדי פעם לחרוג לזירה הפחות מעונבת. כך לדוגמה, בגליון האחרון, מדווחת כתבת העיתון חנה מק'קארתי, כיצד השתנו באחרונה בצורה דרמטית חייה של 'טייני', כלבת גולדן רטריבר בת תשעה חודשים, שנולדה רק עם 3 רגליים. והסיבה: אנשי אוניברסיטת Xavier המקומית, השייכים למעבדת החדשנות של חברת מדפסות התלת מימד, MakerBot, התגייסו לסייע לכלבה וארגנו לה רגל מלאכותית – היישר מהמדפסת.

THE3DZONE-DOG-1

לאחר כמה וכמה ניסיונות הדפסה, והתאמות הכרחיות, יצאה אחר כבוד מהמדפסת הרגל המלאכותית והותאמה מייד למטופלת, שישבה, כך הדיווח, בשקט מופתי לכל אורכו של הטיפול.

THE3DZONE-DOG-3

 

מאחורי היוזמה המרגשת עמד צוות סטודנטים מהמחלקה לעיצוב, בהנהגתו של פרופ' גארי לבנדובסקי שנעזרו במומחים מתחום הפרוטזות ובעידוד הצוות של MakerBot שתרם את החומרים והחומרה להדפסה. אוניברסיטת Xavier היא כיום האוניברסיטה השלישית בארה"ב שחנכה מעבדת תלת מימד. כיום מכילה המעבדה מעל 30 מדפסות העומדות לרשות החוקרים והסטודנטים ובעתיד יתווספו עוד. עם פתיחת המעבדה נחנך באוניברסיטה גם חוג חדש תחת השם המבטיח Human-Centered Making המתמקד בתכנון, עיצוב ופתרון בעיות עיצוביות הלוקחות בחשבון את המשתמש הסופי.

THE3DZONE-DOG-4

"זו דוגמה נפלאה לשימוש במדפסות התלת מימד ובטכנולוגיה המותאמת אישית שלה", אומר אריק שפט, מנהל תחום מדפסות תלת-מימד בסיסטמטיקס, נציגת MakerBot בישראל. "אבל, מעבר לכך, אנו יכולים כבר לראות ולהרגיש את ניצני המהפכה הזו גם בתחום החינוך וביכולת להפוך סטודנטים מן השורה ל'מייקרים' לכל דבר. אנו נמצאים כיום בהליכי בחינה של פתיחת מרכזים דומים לאלה שנפתחים כעת בארה"ב, גם בישראל".

Share

אודות The3D Zone

Check Also

סטרטסיס מכריזה על ה- J850 TechStyle – מדפסת תלת מימד ייעודית לעולם האופנה

מדפסת ה– J850 TechStyle מאפשרת למעצבי האופנה, כמו גם למותגי העל בתחום, להדפיס בתלת מימד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share