חדשות חמות
בית / סגנון חיים / המהפיכה הבאה באופניים: צמיגים ללא אוויר – בהדפסת תלת מימד

המהפיכה הבאה באופניים: צמיגים ללא אוויר – בהדפסת תלת מימד

Share

שוק הצמיגים ללא אוויר, שצפוי להגיע בשנים הקרובות לכ-200 מיליון דולר, מחפש חידושים ויכולות חדשות שיאפשרו פריצת דרך בתהליכי הפיתוח והייצור. חברת BigRep מגרמניה, יצרנית מדפסות תלת מימד במידות גדולות, הצליחה לפתח חומר הדפסה גמיש המאפשר ייצור של חלקים גמישים גדולים, וביניהם צמיגים ללא אוויר.

THE3DZONE.CO.IL מגזין ההדפסה בתלת מימד

שוק התלת מימד נמצא ללא ספק בתהליך של צמיחה וחדשנות שבו חברות רבות, קטנות וגדולות כאחד, מפתחות טכנולוגיות הדפסה פורצות דרך למגוון של יישומים בתעשיות שונות. אם בעבר השימוש בתלת מימד היה בעיקר להפקה של דגמים ואבי טיפוס, היום ניתן לראות פיתוחים המספקים פתרונות לייצור ממשי של מוצרים סופיים, החל מכלי תעופה שונים כמו רחפנים ומזל"טים ועד לבתים וגשרים. שוק הצמיגים חיפש גם הוא דרכים להטמיע טכנולוגיות להדפסה תלת מימדית בתהליכי פיתוח וייצור, ונראה שפריצת הדרך אכן הגיעה מכיוונה של יצרנית מדפסות תלת מימד מגרמניה.

THE3DZONE.CO.IL מגזין ההדפסה בתלת מימד

חברת BigRep מברלין, אשר 15% מעובדיה הם ישראלים בעלי ניסיון רב בשוק התלת מימד, היא יצרנית של מדפסות תלת מימד במידות גדולות של עד מטר מעוקב. לאחרונה השיקה החברה חומר הדפסה חדש בשם

Pro-Flex שהוא חומר גמיש המבוסס TPU – Thermoplastic polyurethane אשר מאפשר הדפסה של דגמים וחלקים סופיים גמישים. פריצת דרך זו מאפשרת ליצרנים בשווקים כגון האופניים, הרכב, התעופה, הצבא והחלל, לייצר באופן מהיר וחסכוני מוצרים גמישים ובכללם צמיגים בעלי עיצוב חדשני, משקל מופחת ואף ידידותיים יותר לסביבה.

הפרויקט הראשון שאותו השלימה החברה לאחרונה הוא הדפסה של צמיג לאופניים לשימוש סופי. הצמיג עוצב ע"י מעצב מוצר בשם מרקו מאטייה כריסטופורי, שתכנן אותו כמעט ללא מגבלות גאומטריות, עקב העובדה שמדפסות התלת מימד של החברה מסוגלות להתמודד עם מבנים מורכבים ללא כל בעיה. התכנון החדשני של הצמיג כל חלקים חלולים אשר נועדו להקנות פונקציונליות דומה לזה של צמיג עם אוויר, ולאפשר נסיעה חלקה ונעימה.

THE3DZONE.CO.IL מגזין ההדפסה בתלת מימד

לדברי גיל לביא, מנהל הפעילות של חברה BigRep בישראל, הפיתוח יתקבל בברכה בשוק הצמיגים המחפש פתרונות חדשניים מסוג זה. "כמו רוב היצרנים בשוק התלת ממד, גם חברת BigRep מבינה שפיתוח והנגשת חומרי הדפסה חדשים יוצרת פתרונות פורצי דרך עבור תעשיות ספציפיות. במקרה הנוכחי, שילוב יכולות החברה להדפסת אלמנטים גדולים יחד עם חומר גמיש, מאפשרת לכל החברות העוסקות בפיתוח צמיגים ללא אוויר להאיץ את תהליכי הפיתוח, הדיגום ואף הייצור בסדרות קצרות. יכולות אלו חוסכות גם במקרה הזה זמן ומשאבים יקרים ומניחה את התשתית המתאימה לייצור עתידני הכולל יכולות לייצר מוצרים עם מגבלות גאומטריות מועטות בלבד, בסדרות קצרות ובעלי עיצוב ייחודי"

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share