חדשות חמות
בית / סגנון חיים / קורס חדש מכשיר את בני הגיל השלישי לעבודה בהדפסת תלת מימד

קורס חדש מכשיר את בני הגיל השלישי לעבודה בהדפסת תלת מימד

Share

לראשונה בישראל נפתח קורס לעבודה בהדפסת תלת מימד, שמכשיר  נשים וגברים שגילם עולה על 60 לעבודה בתחום. הקורס הוא חלק ממיזם XLN,  של מכון ראוּת להנגשה של טכנולוגיה מתקדמת ברחבי הארץ,  ובשיתוף העמותה לגיוון תעסוקתי IT WORKS וחברת הביטחון מגדל.

הקורס מתקיים במרחב הטכנולוגי של מכון ראות בתל אביב. צוות ITWorks מלווה באופן מקצועי את השתלבותם ואת השמת בוגרי התכנית במסגרות תעסוקתיות, והצלחת המהלך צפויה לבשר על פתיחת קורסים נוספים בעתיד.

בהדפסת תלת מימדעל פי מחקר של מכון ירושלים, כ-220 אלף בני 65 ומעלה כשירים להשתלב בשוק התעסוקה מבחינה תפקודית, ומעוניינים בכך מבחינה כלכלית. השתלבותם בשוק העבודה לא רק תביא לשיפור רווחתם האישית, אלא אף תייצר הכנסות למשק כולו, אולם הדבר הפך למשימה לא פשוטה, לא פעם בשל דעות קדומות ומוטעות של מעסיקים.

מסקר שנערך על ידי משרד הכלכלה בשיתוף מנהל מחקר וכלכלה ב-2013 בקרב כ-400 בתי עסק המעסיקים למעלה מ-10 עובדים, עולה כי לדעת מחציתם לא חל שינוי במידת הגיוון בשוק העבודה הישראלי במהלך 5 השנים האחרונות. 75% מהמעסיקים סבורים כי גיוון תעסוקתי תורם לעסקבמידה רבה ואף רבה מאד, אולם מהנתונים עולה כי קיים פער בין התפישה של גיוון תעסוקתי כמקדם ומועיל לעסק לבין קידומו בפועל.

בהדפסת תלת מימד

את כוחו של הגיוון התעסוקתי לתרום לעסק הסבירו המעסיקים בתרומה לשיפור תדמית העסק, שיפור השירות ללקוחות והעסקה של עובדים מתאימים יותר. מחיצתם אף סברו שגיוון תעסוקתי תורם להעלאת הרווחיות של העסק ולסיוע בהשגת יעדים עסקיים.

השגת הגיוון התעסוקתי אינה משימה קלה, אומרים המעסיקים, לאור התנגדות ההנהלה (33%), התנגדות העובדים (30%), התנגדות הלקוחות (27%) וכן היעדר התאמה של הכלים למיון העובדים (15%). הם מעידים על התנגדות הקיימת נגד העסקת עובדים מהמגזר הערבי (18%), חרדים (13%), מבוגרים שגילם עולה על 45 (12%), יוצאי אתיופיה (6%) ונשים (4%).

נשיא מכון ראוּת, גידי גרינשטיין אמר כי "מהפכת התלת ממד היא מהפכה תעשייתית והחזון שלנו הוא שישראל תוביל אותה. לכן אנחנו רוצים להביא את הבשורה שלה לכל פינה בחברה הישראלית בכל הגילאים ובכל המקומות. זו השליחות של מיזם הטכנולוגיה המכלילה של מכון ראות באמצעות ה- XLN. אנחנו רואים במי שהם לכאורה פנסיונרים מנוע צמיחה רדום של החברה שלנו. לרבים מהם יש כישורים רלוונטיים, ניסיון עצום, רצון עז וצורך להתפרנס ואנחנו מקווים שהם יחזרו לשוק העבודה כעצמאים או כיזמים בתחום התלת ממד. על כל פנים צוות ה- XLN אומר שזו הקבוצה הכי משקיענית שהם עבדו איתה. עושים את כל שיעורי הבית ואת כל המטלות עד הסוף."

Share

אודות The3D Zone

Check Also

סטרטסיס מכריזה על ה- J850 TechStyle – מדפסת תלת מימד ייעודית לעולם האופנה

מדפסת ה– J850 TechStyle מאפשרת למעצבי האופנה, כמו גם למותגי העל בתחום, להדפיס בתלת מימד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share