חדשות חמות
בית / עיצוב / הדפסה הידרוגרפית מוסיפה צבעים בדיוק רב לחפצים שהודפסו בתלת מימד

הדפסה הידרוגרפית מוסיפה צבעים בדיוק רב לחפצים שהודפסו בתלת מימד

Share

זה שההדפסה בתלת מימד מאפשרת להדפיס אובייקטים ייחודיים ומורכבים מבחינת הביצוע – את זה כולם יודעים. אבל, מה עושים עם סוגיית הצבע? איך צובעים את האובייקטים הללו (אם יוצאים מנקודת מוצא שההדפסה בצבע היא עדיין לא ממש ממש נפוצה).

הדפסת Water-transfer משמשת כבר שנים לצביעת מגוון מוצרים, ממכוניות ועד ציפורניים מלאכותיות, אבל הטכניקה לא ממש יעילה בשימוש במוצרים בעלי צורות חריגות, שכן לא ברור איך מתפזר הצבע על המוצר. טכניקה חדשה של צביעה פותחה באחרונה על ידי צוות חוקרים מאוניברסיטת Zheijiang הסינית, שפותרת, כך נראה על פי הדיווחים, את נושא צביעת המוצרים שיוצרו באמצעות הדפסת תלת מימד.

the3dzone-il-4 הדפסת תלת מימד the3dzone-il-1 הדפסת תלת מימד הדפסת תלת מימד the3dzone-il-2 the3dzone-il-5 הדפסת תלת מימד

השם הרשמי של הטכניקה החדשה הוא "computational hydrographic printing" והחוקרים מדווחים שהם עושים שימוש במערכת 3D vision כדי לבצע סימולציה לראות כיצד יגיב כל מוצר לצביעה. במסגרת התהליך עצמו, נעשה שימוש במשטח דק וצבעוני פילם PVA שנכרך ישירות על החפצים בצורה מושלמת. כיום עיקר השימוש בטכנולוגיה הוא בתעשיית הרכב והקבוצה הסינית מקווה שכעת ניתן יהיה להרחיב את השימוש בה לתעשיית מוצרי התלת מימד.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

עיצוב שנות ה-60 פוגש את הטכנולוגיה של המאה ה-21: מכונית הספורט המיתולוגית לוטוס Type 62-2 צויידה ב- 500 חלקים שהותאמו אישית והודפסו במדפסות התלת מימד של סטרטסיס

סטרטסיס (NASDAQ: SSYS), המובילה בפתרונות הדפסה תלת-ממדית פולימריים, משתפת פעולה עם מותג הרכב היוקרתי העולמי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share