חדשות חמות
בית / עיצוב / התינוק של במבה זוכה למסיכה בהדפסת תלת מימד

התינוק של במבה זוכה למסיכה בהדפסת תלת מימד

Share

הפגישות של אנשי מערכת The3DZone ב״שטח״, מביאות אותנו לפעמים לסיפורים, איך היינו מגדירים זאת? מעניינים… למשל: הסיפור של התינוק של במבה.

הפגישה שלנו עם איתמר יונה, יועץ הנדסי להדפסה בתלת מימד, המוביל את AVIV3D – עסק משפחתי המתמחה בפתרונות דפוס בדו-מימד ובתלת מימד, נעשה קצת לפני חג הפורים האחרון, על רקע שמוכר לכל ילד ומבוגר בישראל: תינוק הבמבה המפורסם. ומה הקשר ליונה? ניתן לאיש לדבר: ״כחלק מתפקידי בעסק אני נותן שרותי ייעוץ הנדסי מקצועי, כך גם הגיעו אלי מחברת אוסם. באמצעות טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד ניתן לייצר כיום כמעט כל דבר העולה על הדעת:  שתלים בגוף האדם, בגדים, צעצועים, חפצים, מאכלים ועוד. זוהי טכנולוגיה פורצת דרך הנמצאת כיום בעיצומו של תהליך התבססות ועוד ידובר בה רבות.

בטרם ניגשים להזמנת מוצר בכמות מסחרית יש להכין אבטיפוס שלו. אבטיפוס הוא מודל ראשוני הנדרש לצרכי בחינה וניסוי המוצר לתעשייה. בניית אבטיפוס בתהליך הפיתוח של מוצר חדש נחשב לשלב משמעותי היות והוא נותן תובנות באשר לתכונות המוצר  באמצעות פיתוח אבטיפוס ניתן לערוך אנליזות מקיפות טרם המעבר לייצור. פעולות מקדימות אלו חוסכות בעלויות וביכולתן למנוע טעויות שלא ניתן להבחין בהן על גבי מסך המחשב.

הפעם נדרשנו לתת פתרון יצירתי עבור הדפסת אבטיפוס למסכה של התינוק הישראלי שכולם מכירים – התינוק של במבה. נקודת המוצא הייתה לתכנן מסכה שתתאים לגודל פנים של ילדים קטנים… לשם כך קיבלנו בובה פיזית של התינוק.

the3dzone-מגזין הדפסת התלת מימד

כדי לייצר מסכה נדרשנו להכין תחילה מודל דיגיטלי. הבובה עשתה את דרכה אל סורק וממנו אל שולחן העבודה במחשב, שם תוך שימוש בתוכנות שונות, ייצרנו הדמייה שלה, ערכנו והתאמנו את המודל לגודל הרצוי.

the3dzone-מגזין הדפסת התלת מימד the3dzone-מגזין הדפסת התלת מימד

כדי להגיע לרמת הדפסה מדויקת המתאימה לאבטיפוס הנוכחי בחרנו בסינטור אבקה בלייזר של ניילון 12 (SLS). ההדפסה נעשתה בעובי שכבה של 100 מיקרון במדפסת ProX SLS.

לאחר סיום ההדפסה עבר המודל תהליך של גימורים משלימים כגון: שיוף, תוספת שכבת פריימר וצביעה לפי צבעי פנטון ספציפיים.

את האבטיפוס הסופי ניתן לראות בתמונות המצורפות…

תהליך העבודה בפרויקט הדגים את יחסי הגומלין שבין העולמות הפיזי והדיגיטלי. לצורך העבודה הפכנו את המודל הפיזי למודל דיגיטלי, על מנת לבצע התאמות נדרשות ובחזרה למודל פיזי לאחר שעבר הנדסה לאחור״.

the3dzone-מגזין הדפסת התלת מימדthe3dzone-מגזין הדפסת התלת מימד

Share

אודות The3D Zone

Check Also

עיצוב שנות ה-60 פוגש את הטכנולוגיה של המאה ה-21: מכונית הספורט המיתולוגית לוטוס Type 62-2 צויידה ב- 500 חלקים שהותאמו אישית והודפסו במדפסות התלת מימד של סטרטסיס

סטרטסיס (NASDAQ: SSYS), המובילה בפתרונות הדפסה תלת-ממדית פולימריים, משתפת פעולה עם מותג הרכב היוקרתי העולמי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share