חדשות חמות
בית / קהילה / מאסיבית, סטרטסיס, סו-פאד, מטריקס וסינרג׳י – גייסו את טכנולוגיות ההדפסה בתלת מימד למלחמה בנגיף הקורונה

מאסיבית, סטרטסיס, סו-פאד, מטריקס וסינרג׳י – גייסו את טכנולוגיות ההדפסה בתלת מימד למלחמה בנגיף הקורונה

Share

המחסור החמור במגני פנים מלאים בבתי החולים בישראל, הביא בשבוע האחרון להתגייסות כללית של חברות מובילות בתעשיית ההדפסה בתלת ממד, שהעמידו לרשות המלחמה במגפה את הידע, הטכנולוגיה ובעיקר את החומרים והמדפסות.

חברת מאסיבית (Massivit 3D Printing Technologies) מלוד, שפיתחה טכנולוגיה ייחודית להדפסה תלת ממדית בפורמטים גדולים ובמהירות שהיא בין פי 10 לפי 30 ממהירות הדפסת תלת ממד ׳רגילה׳,

הכריזה על גיוס כללי של כלל החברה, על סניפיה בחו״ל. המשימה: עיצוב חלקים למגן פנים ארגונומי, כזה שניתן להתאים להדפסה במדפסות המהירות של החברה. המשימה הופקדה בידי המעצב התעשייתי של החברה ולאחר מספר מודלים וניסיונות הדפסה נמצא הפתרון.

׳מפעל׳ מאסיבית למגני פנים, בלוד
החבר׳ה של מאסיבית (שבכלל בחל״ת) בדרך לעוד לקוח מרוצה

״אף שמרבית עובדי החברה בישראל נמצאים בחל"ת, הם התנדבו להגיע ולהפעיל את המכונות ולייצר את מגיני הפנים בקצב של כ- 200 מגינים ביום לכל מכונה״, אומר ארז צימרמן, מנכ״ל מאסיבית. לדבריו, החברה תורמת את המגינים ישירות לצוותים רפואיים ואילו המודל הממוחשב של מגני הפנים נמצא להורדה, חינם לכולם באתר החברה וניתן להדפסה גם על מדפסות של חברות אחרות. היות ולחברה יש כיום מעל מאה לקוחות, המשתמשים במכונותיה, בכל רחבי העולם – כולל ישראל, המודל הממוחשב נשלח אל כולם במטרה שגם הם יתרמו את חלקם. למטרה זו, מאסיבית מספקת ללקוחותיה שנרתמו למאמץ, חומר הדפסה בחינם. לקוחות מאסיבית באיטליה, ספרד, פורטוגל, ארצות הברית, תאילנד, אירלנד, בלגיה ועוד, כבר נרתמו ליוזמה ומייצרים מגני פנים לצוותי הרפואה בארצותיהם.

החברות סטרטסיס, מטריקס, סו-פאד וסינרג'י, נרתמו למאבק משותף בקורונה  ועל פי דיווחיהן, מאות מסכות כבר נמסרו לבתי החולים איכילוב ושיבא לד"ר שלמה דדיה, מנהל מעבדות התלת ממד של איכילוב, ולד"ר דינה אורקין, מנהלת חדר ניתוח בבית חולים שיבא. לדברי החברות, המסכות הודפסו תוך שימוש בחומרים הדפסה בעלי תקינה רפואית,  כך שניתן, לאחר סטריליזציה, להשתמש בהם שוב.  שיתוף הפעולה בין החברות מאפשר ייצור לפי דרישה ובהטעמה מקומית של מסכות הניתנות לשימוש חוזר. הן ניתנות לפירוק, חיטויי, כביסה והרכבה מחדש לשימוש חוזר וגם ניתנות לייצור והרכבה עצמית בעמדת ריענון המסכות בבית החולים.

התוצר הסופי. התמונה באדיבות מטריקס

יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס: "בימים מאתגרים אלו, חברת סטרטסיס גאה להדפיס פתרונות מיידים בהתאם לצרכים הייחודיים והמשתנים של בתי חולים, אנשי הצוות, וכן המטופלים ולרתום למערכה את שלל לקוחותינו. זו שעה יפה ליזמים ולטכנולוגיות החדשניות שלנו בתוך המציאות המורכבת של היום."

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share