חדשות חמות
בית / רפואה / ה-FDA אישר לשימוש את התרופה הראשונה בעולם בהדפסת תלת מימד

ה-FDA אישר לשימוש את התרופה הראשונה בעולם בהדפסת תלת מימד

Share

אדריכלים מדפיסים דגמי בתים. מעצבי אופנה הולכים על שמלות ונעליים, יצרני מזון כבר מדפיסים פסטה ושוקולד. אז מדוע לא להדפיס בתלת מימד גלולות תרופה? והנה, לראשונה מאז ומעולם, רשות המזון והתרופות האמריקנית, ה- FDA, אישרה לשימוש גלולה – Spritam levetiracetam שהודפסה בתלת מימד. הגלולה תשמש חולי אפילפסיה ותמנע פרכוסים.

יצרנית הגלולה, חברת Aprecia Pharmaceuticals אומרת כי תהליך ההפקה של הגלולה בהדפסת תלת מימד גורם לכך שאפשר לווסת במדוייק את המינון הדרש, תוך הנחת שכבה על שכה של חומר פעיל. הטכניקה מאפשרת להכניס שכבה פעילה ברמה גבוהה ביותר – עד 1000 מיליגרם, אך בצורה שתאפשר לה להתמוסס במהירות. המצב הזה אמור להקל על חולים המתקשים בבליעה של תרופות. לדברי החברה היתרון הגדול בתרופה המודפסת הוא בעובדה שכל חולה מקבל במדוייק את המנה הרצויה לו.

www.the3dzone.co.il מגזין הדפסת התלת מימד הישראלי"בחמישים השנים האחרונות ייצרנו כדורים בבתי חרושת והפצנו אותם לבתי חולים ולבתי מרקחת", אומר ד"ר מומחמד אלבד אלחנן, מומחה לפרמקולוגיה. "בפעם הראשונה יש לנו תהליך שיעילותו מוכחת שמאפשר לתפור לכל חולה את התרופה האישית שלו".

בשנים האחרונות חוקרים ערכו לא מעט ניסויים בטכנולוגיית הדפסת תלת מימד, בתחומי רפואה אחרים, דוגמת להדפסת רקמות להשתלות, הדפסת חלקי עצמות ולהדפסת תותבות.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

ימי קורונה: כלי עזר מודפס בתלת מימד של חברת Synergy 3D med – לעזרת רופאי השיניים. ראיון מצולם

כפי ששמתם בוודאי לב, זה זמן מה שאנחנו עוקבים מקרוב אחרי חברות תלת מימד ישראליות ויזמים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share