חדשות חמות
בית / רפואה / מדפסות התלת מימד של 3D Systems גוייסו למיקרו-הדפסה של תותב לאוזניים שיחזיר את השמיעה לחולים בטרשת האוזן

מדפסות התלת מימד של 3D Systems גוייסו למיקרו-הדפסה של תותב לאוזניים שיחזיר את השמיעה לחולים בטרשת האוזן

Share

הדפסת תלת מימד בהקשרים רפואיים מתחברת בעיקר לסיפורים על הדפסת תותבים המיועדים להחליף עצמות גפיים. יחד עם סריקות תלת מימד מתקדמות זהו פתרון שמתאים במדוייק את התותב לאיבר הפגוע.

התמונה באדיבות Potomac Photonics

שימושים נוספים בעולם הרפואה, דוגמת ייצור תותבים המחליפים עצמות זעירות באוזניים, מתבצעים באחרונה בסיוע מדפסות התלת מימד ProJet MJP של חברת 3D Systems, במעבדות חברת Potomac Photonics האמריקנית, המתמחה בפתרונות מיקרו-ייצור. בפרוייקט של החברה התבקשו המומחים לייצר תותבים הניתנים להשתלה, שמחליפים עצמות זעירות באוזן התיכונה, כחלק במאבק בטרשת האוזן.

טרשת האוזן (אוטוסקלרוזיס) היא מחלה של מעטפת האוזן הפנימית הגורמת לספיגת עצם ובסופו של דבר לפגיעה בשמיעה ולתופעות של ורטיגו וטינטון. מדובר בתהליך בו העצם הטרשתית מחליפה את העצם הבריאה. למחלה אין טיפול תרופתי ומכשירי שמיעה עונים רק חלקית על הבעיה. הטיפול הנפוץ הוא ניתוח והסרה של העצם הפגועה (Stapes או עצם ה-Stirrup) והחלפתה בתותב. הטכנולוגיה של 3D Systems ומדפסות ה- ProJet MJP שיכולות להדפיס באיכויות של 16 מיקרון (שערה אנושית היא בעובי 75 מיקרון), ומשמשות להדפסה מדוייקת של חלקי רכב, מטוסים ומכשירים רפואיים, איפשרו לייצר את חלקי העצם מחומר אקרילי כשבשלבים הבאים הם יודפסו ממתכת.

״היכולות של מדפסות ה- ProJet MJP בהחלט מרשימות״, מאשר דורון צינר, מנהל שיווק ומכירות בחברת קליבר, נציגת 3D Systems. ״הצורך בהדפסה של חלקים כה זעירים ובגיאומטריה מורכבת ומדוייקת, היא בהחלט אתגר לא קטן, אך, בהחלט הוכח כאפשרי״. צינר אומר כי בימים אלה עוברת החברה לשלב הניסוי ואישור הפתרון בתקווה להביא מזור למיליוני חולים ברחבי העולם. ״יתרון גדול הוא בעובדה שניתן להדפיס בהרצה אחת מאות תותבים. אין כלל ספק שלהדפסה בתלת מימד יש פוטמציאל אדיר בפיתוח והדפסת תותבים ומכשור רפואי מסוגים מגוונים״.

3D Systems היא מובילה עולמית בפתרונות להדפסת תלת מימד. מוצרי החברה, חומרה, תוכנה וחומרים,  מאפשרים יצירת מודלים ואבי טיפוס מדויקים והם נמצאים בשימוש של לקוחות רבים בעולם ובישראל בתחומי ההנדסה, עיצוב, אומנות, אדריכלות, רפואה, חינוך ואקדמיה, צבא ובטחון.

אודות קליבר:

חברת קליבר הנדסה ומחשבים בע"מ מקבוצת גסטטנרטק, הינה החברה הוותיקה בישראל (1991 ) לשיווק מדפסות תלת מימד, סורקי תלת מימד, תוכנות ומכונות חיתוך לייזר.  קליבר מספקת פתרון מלא הכולל – ייעוץ ומכירת פתרון לפי צרכי ללקוח, שירות מלא הכולל – ביצוע התקנה, הדרכה, ליווי שוטף, תיקונים טכניים וכן מכירת חומרים מתכלים. למידע: https://www.caliber.co.il/

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share