חדשות חמות
בית / רפואה / תחליף חוליה שיוצר במדפסת תלת מימד הושתל בגבו של צעיר ישראלי

תחליף חוליה שיוצר במדפסת תלת מימד הושתל בגבו של צעיר ישראלי

Share

צעיר ישראלי, בדר אלאדין תכרורי, בן 19 וחצי, הוא החולה הראשון בישראל שבגבו הושתל תחליף חוליה אשר יוצר במדפסת תלת מימד, כך מדווחת אריאלה איילון, כתבת מוסף ״זמנים בריאים״ של ידיעות אחרונות.

עם אבחנה של שבר פתולוגי בחוליה התחתונה בעמוד השדרה, הוא נשלח למרכז הרפואי איכילוב, שם פגש את ד"ר צבי לידר, מנהל יחידת עמוד השדרה באיכילוב, שהכניס אותו מיידת לחדר הניתוח. האבחנה: שבר של החוליה המותנית האחרונה, 5L. סיבת השבר: גידול שצמח במקום וגרם להרס העצם. בשלב הראשון, מספרת איילון, השתילו הרופאים מתקן תומך לחוליה השבורה כדי למנוע סכנת קריסה שלה, שתגרום לשיתוק של גפיו התחתונות. הם הצמידו לעמוד השדרה פלטה, שאותה ייצבו באמצעות ארבעה ברגים. לאחר ההליך התאושש תכרורי ונשלח להמשך החלמה בביתו.

the3dzone-מגזין הדפסת התלת מימד
ד"ר צבי לידר

לאחר שטיפול תרופתי לא שיפר את המצב, לרופאים היה ברור שעליהם לתכנן ניתוח שיאפשר לחולה להיפטר מהבעיה תוך שמירה מרבית על איכות חייו.  "מטרת הניתוח הייתה להסיר את הגידול בשלמותו, דבר שמחייב שחזור של עמוד השדרה. זאת מכיוון שהחוליה ההרוסה מחייבת שחזור גורף. הפעם היה מדובר בשחזור בעייתי ביותר, כמעט בלתי אפשרי. כל השתלים הקיימים שמשמשים להחלפת חוליות פגומות והרוסות, אינם יודעים לשחזר באופן אנטומי את החוליה הספציפית הזו, שיושבת על עצם הזנב שלו בצורה זוויתית לא פשוטה לשחזור וחיקוי. בשל כך, קיים שיעור גבוה של כישלון ההליכים האלה", מסביר ד"ר לידר.

בנקודה זו הרופאים החליטו להסתייע בטכנולוגיית הדפסה בתלת מימד. בעזרתו של ד"ר שלמה דדיה, אורתופד אונקולוגי מאיכילוב, יצא הפרויקט לדרכו. בשלב הראשון נשלחו נתוני הדמיית הסי־טי של המטופל לחברת השתלים האמריקאית 4web medical. אנשי החברה בנו על פיהם דגם תלת מימדי של החוליה שנפגעה.

עם הגעת ״חלק החילוף״, החולה הוזמן לעבור את הניתוח, שנמשך יותר מ־13 שעות, כשבמהלך סייעו ד"ר גיא להט מהמחלקה הכירורגית באיכילוב והרופאים גלעד רגב ורן לדור מהיחידה לעמוד שדרה. השתל קובע באמצעות ברגים, ולאחר הניתוח החולה הועבר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ.

4web-slide3

לדברי נציגי 4web medical שייצרה את השתל, זו הפעם הראשונה שתועד שימוש בטכנולוגיה מתקדמת זו לטיפול בגידול אגרסיבי אונקולוגי.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

ימי קורונה: כלי עזר מודפס בתלת מימד של חברת Synergy 3D med – לעזרת רופאי השיניים. ראיון מצולם

כפי ששמתם בוודאי לב, זה זמן מה שאנחנו עוקבים מקרוב אחרי חברות תלת מימד ישראליות ויזמים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share