חדשות חמות
בית / Technology / שת״פ בין Printsyst הישראלית ו- Valuechain זכה במענק 600 אלף ליש״ט לפיתוח טכנולוגיה מבוססת AI בתחום הייצור המתקדם

שת״פ בין Printsyst הישראלית ו- Valuechain זכה במענק 600 אלף ליש״ט לפיתוח טכנולוגיה מבוססת AI בתחום הייצור המתקדם

Share

חברת הסטארטאפ הישראלית Printsyst  המתמחה בתחומי ההדפסה בתלת מימד וחברת התוכנה הבריטית Valuechain הכריזו על שיתוף פעולה לפיתוח טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית. ברשות החדשנות הישראלית וברשות המקבילה לה באנגליה התקבלה החלטה על מימון הפרויקט פורץ הדרך בסך של 600 אלף ליש״ט. הפיתוח המשותף מאפשר ליצרנים בענף התעופה לשפר את יכולת הייצור ולהעצים את השימוש בטכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד.

 

שת״פ האלופים. דאונס (מימין) ויונה. צילום: אלכס נייט

טום דאונס, מנכ"ל חברת Valuechain, ציין כי "מיקוד בייצור באמצעות Additive Manufacturing הוא המפתח על מנת להגדיל באופן משמעותי את פוטנציאל הצמיחה של הענף". בנוסף, ציין דאונס, כי "חברות התעופה ממשיכות להשקיע משאבים רבים בטכנולוגיית הייצור המתקדם, אך אין ברשותן פתרונות חכמים המגדילים את הפרודוקטיביות. באמצעות שילוב התוכנה DNA.am, אשר מנטרת נתונים ומבצעת מעקב שוטף אחר תהליכי הייצור, והטכנולוגיה של  Printsyst, המבצעת ניתוח מעמיק לקבצי תלת מימד לביצוע הדפסה, אנו בטוחים כי נוכל לייצר סטנדרטיזציה עבור תהליכי ייצור מוכרים ונאיץ בחברות הענק לאמץ את הטכנולוגיה בתחום התעופה".

לדברי מנכ"ל Printsyst, איתמר יונה, "מרבית הארגונים המשתמשים בייצור מתקדם אינם מכירים לעומק את תהליכי העבודה הנדרשים בטכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד. על מנת להגיע לאופטימיזציה של החלקים המודפסים, יש להתייחס למאות פרמטרים. לכן, חברות רבות נתקלות בקשיים ונאלצות לבצע מספר ניסיונות רב עד שהן מגיעות למוצר סופי שיענה על דרישותיהן ויעמוד בדרישות התקינה התעופתית. כל זה הופך את הטכנולוגיה ללא כדאית כיוון שנדרשים לשימוש בה משאבים רבים".

עוד מציין יונה, כי "האלגוריתם שפיתחנו מאפשר ביצוע אנליזה מדויקת לפונקציונליות של המודל ונותן חיזוי לגבי ייעודו. כחלק מאותו פענוח מתקבלת באופן אוטומטי המלצה על הפרמטרים הנכונים ביותר להדפסה. בשרשרת הפעולות נלקחים בחשבון: שיטת ההדפסה, חומר הגלם, צפיפות ופרמטרים נוספים רבים. בכך מאפשרת התוכנה הצלחה בהדפסה כבר בניסיון הראשון. למעשה, באמצעות הטכנולוגיה שפיתחנו, אנו נותנים מענה  לביצוע תהליך עבודה יעיל, אותו אנו ממקסמים  על שלביו השונים: משפרים את איכות המוצר, מקטינים את עלות הדפסתו ומקצרים את זמן הכנתו".

Valuechain הינה חברת תוכנה בעלת שם עולמי בתחום הייצור המתקדם המציעה מגוון פתרונות ייעודיים בתהליך שרשרת הייצור. החברה עובדת כיום עם ארגונים רבים באקדמיה ועם חברות גדולות בתחום הייצור המתקדם. בעקבות השינויים המהירים המתחוללים בעידן המהפכה התעשייתית הרביעית ההופכים על פיהם כמעט כל ענף, מסירה החברה חסמים ומנגישה את טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד. תוכנת DNA.am שפיתחה Valuechain , נותנת את שירותיה בבריטניה, באמריקה, בהודו ובמרכז אירופה. 

Printsyst מפתחת פתרונות אלגוריתמיקה מבוססים למידה עמוקה בענף ההדפסה בתלת מימד. Printsyst פיתחה מנוע מבוסס בינה מלאכותית לביצוע אופטימיזציה לקבצים תלת מימדיים לשיפור יעילות, מהירות וחיסכון בצריכת אנרגיה. הטכנולוגיה יודעת לזהות קבצי תלת מימד ולערוך אנליזה מתקדמת לזיהוי פונקציונליות המודל. לקוחות החברה ברחבי העולם מציינים כיום כי אחוזי ההצלחה בהדפסת המודלים השתפרו בצורה משמעותית, כזו המאפשרת שימוש נרחב יותר בטכנולוגיה.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share