חדשות חמות
בית / תעשייה / טיסה בקלי קלות: מיכל דלק למזל״ט הודפס בתלת מימד

טיסה בקלי קלות: מיכל דלק למזל״ט הודפס בתלת מימד

Share

שיתוף פעולה ייחודי בין שתי חברות, פולימרטל ו-BigRep מבטיח מהפכה של ממש בתעשיה המתפתחת של התלת מימד. במרכזו, מוצרים היברידיים המשלבים חלקי פלסטיק גדולי מידות שהודפסו במדפסות ענק וחיבור מתכת חדשני לפני השטח של הפלסטיק – שפותח בחיפה

במבנה צנוע בחיפה, מסתתרת אחת החברות היותר מעניינות שפועלות כיום בזירת ההדפסה בתלת מימד בישראל. הכניסה, שמזכירה יותר מכל כניסה למתקן בטחוני, מובילה את המבקרים לחלל שמשדר ״חדשנות תעשייתית״. במקום קורים דברים מעניינים בהחלט. די להציץ במה שכן גלוי: אתר האינטרנט של חברת ״פולימרטל״ (Polymertal) מתפאר בלקוחות דוגמת רפאל, אלביט, התעשייה האווירית, משרד הביטחון, אורבוטק, פלקס. האתר גם מגלה כי החברה הביאה לאוויר העולם קונספט חדש של תהליך חיבור מתכת לפלסטיק, כזה שמתחבר בטבור לתחום ההדפסה בתלת מימד. התהליך פשוט: מדפיסים בתלת מימד מוצר מפלסטיק/חלק מכונה/ מתקון כלשהו ומחדירים אליו מתכת תוך שימוש בטכנולוגיה של החברה. התוצאה היא מוצר חדש לחלוטין שמחליף בעצם מוצרים שבמקור נוצרו ממתכת מלאה. הייחוד בטכנולוגיה של פולימרטל, מסביר מנכ״ל החברה, רן כרמלי, הוא ביכולת לחבר בין המתכת לפלסטיק ולהפוך אותם למוצר אחד.

THE3DZONE.CO.IL מגזין ההדפסה בתלת מימד

THE3DZONE.CO.IL מגזין ההדפסה בתלת מימד
כרמלי והתוצרים המודפסים. פחות משקל ופחות עלות

״לפלסטיק יש ׳תקרות זכוכית׳״, אומר כרמלי. ״לפלסטיק אין מוליכות חשמלית, הוא חדיר ללחות ונוזלים, קולט חום ולא מפזר אותו ואינו חזק דיו. אנו מספקים פתרון טכנולוגי שמהווה בעצם תחליף למוצר מתכתי. זהו פתרון היברידי עם רמת האדהזיה (חיבור) הגבוהה בעולם. כולם רוצים כיום להחליף מוצרי מתכת בפלסטיק בזכות המשקל הנמוך ועלות היצור הזולה, אבל ׳תקרות הזכוכית׳ של הפלסטיק מגבילות את היכולת להחליף מתכת לכן היינו חייבים להיות יצירתיים ולחשוב איך מתגברים על הבעיה: איך מחברים מתכת לפלסטיק. אנו משלבים את שניהם על כל יתרונותיהם: המשקל הקל מאוד של הפלסטיק ועלותו הנמוכה משמעותית ביצור עם תכונות המתכת – הולכה חשמלית, מניעת חדירת לחות ואדים, עמידות בפני כימיקלים, הסעת חום וחוזק״.

את אחד משיתופי הפעולה ובדיקות ההתכנות הראשונות של הפתרון, ביצעה פולימרטל עם חברת BigRep, חברה גרמנית הפעילה בישראל, המייצרת מדפסות תלת מימד הבאות לתת מענה לחברות תעשייה וגופים שונים המחפשים פתרונות להדפסת חלקים גדולים במחירים נגישים. הפתרונות האלה מספקים אפשרות  להדפיס מוצרים גדולים, תבניות להזרקה ויציקת מתכת במידות גדולות ואביזרי המחשה ותפאורה בעלי עיצוב ייחודי. מוצרי החברה הוטמעו עד כה בחברות גדולות מובילות בגרמניה ובעולם וכוללים את Airbus, ABB, BMW, Daimler. ״החיבור עם BigRep ישראל היה חיבור מאוד הגיוני, שכן הם מכוונים את ההדפסות הגדולות שלהם לתעשייה בעיקר וגם, מהצד שלהם, חיפשו כיצד הם מביאים את היצירות המאוד מיוחדות שלהם, הן מבחינת המורכבות והן מבחינת הגודל, למקומות בהם צריכים את המתכת הינה הכרח״.

״הפתרון של פולימרטל הוא לא פחות מגאוני״, אומר גיל לביא, מנהל פעילות BigRep בישראל. ״הם לוקחים את התוצרים שיוצאים מהמדפסות שלנו ומוסיפים להם את המתכת, כך שנוצר מוצר חדש לחלוטין. היתרון הגדול: ניתן להתאימו במדויק לדרישות כל לקוח ולקוח, בזכות היכולות של טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד. מדפסים את החלק הנדרש, מורכב ככל שיהיה ומחדירים לפני השטח של הפלסטיק מתכת בתהליך החדשני״. לביא מעריך כי החלקים ההיברידיים החדשים יכולים להתאים לתעשיות דוגמת תעופה, בטחון, תחבורה ואריזה. ״צריך לזכור שלתמונה נכנסים היתרונות הברורים של ההדפסה בתלת מימד: המהירות של העבודה והיכולת לספק מורכבות גדולה. היתרון בשימוש במדפסות הענק של BigRep משמעותו שכבר לא צריך להדפיס עוד ועוד חלקים קטנים ולחבר אותם אלא מדפיסים את המוצר הסופי כולו כיחידה אחת. המשמעות ברורה: חסכון בזמן ובכסף ללקוח״.THE3DZONE.CO.IL מגזין ההדפסה בתלת מימד

בפולימרטל ו-BigRep גאים במיוחד להמחיש את המהפכה התעשייתית עם שני פרויקטים ייחודיים המשלבים את יכולות שתי החברות: הראשון הוא מיכל דלק שמיועד למזל״ט, שנבנה בעבר, בשיטה המסורתית כשהוא כולו ממתכת יקרה וכבדה. המיכל החדש הודפס כולו כיחידה

 

אחת בתלת מימד וצופה במתכת. השני הוא רכיב מעולם הרכב הנקרא סעפת המשמש לניקוז אוויר חם ממנועי בוכנה. חלק זה מיוצר באופן מסורתי בטכניקה יקרה של יציקת מתכת, אך הפעם השימוש בתלת ממד ויכולת הציפוי של פולימרטל אפשר ייצור של מספר יחידות בעלות נמוכה מאוד לצורך בדיקות פונקציונליות של החלק.

פחות משקל והרבה פחות עלויות. כמה? כרמלי מעריך שמדובר על הפחתת משקל של 60% ובחסכון כספי של כ-50% עד 70% מהמחיר בייצור המסורתי של פעם. ״אנו מעריכים שהמהפכה של פולימרטל יחד עם הפתרונות להדפסה בקני מידה גדולים יכולה בהחלט להביא למהפכה בייצור״, אומר לביא. ״אין לי ספק שכעת, לאחר הוכחת הייתכנות הראשונה שבוצעה בשיתוף פעולה מלא של פולימרטל ושל BigRep, יותר ויותר מהשמות הכבדים בתעשייה המסורתית, יבינו את גודל הבשורה ויאמצו אותה לחיקם״.

 

 

 

 

 

 

 

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share