חדשות חמות
בית / תעשייה / מדפסות תלת מימד דואגות לתחזוקת מטוסי ה-F15 של חיל האוויר

מדפסות תלת מימד דואגות לתחזוקת מטוסי ה-F15 של חיל האוויר

Share

צה״ל בכלל וחיל האוויר בפרט, למדו עם השנים שכדי לשרוד אילוצים תקציביים צריך ללמוד להסתגל, למחזר ולחדש ציוד שהתיישן. עכשיו מגלה דיוויד שמה, כתב ה-Times of Israel, כי אחת הדרכים היותר יעילות היא לגייס למשימה מדפסות תלת מימד.

the3dzone.co.il מגזין ההדפסה בתלת מימד 3d printing

״בדרכים רבות הפכנו למרכז העולם ככל שמדובר באימוץ טכנולוגיות לחידוש ציוד שהתיישן״, אמר בראיון אחד הבכירים ביחידת התחזוקה של חיל האוויר (AMU). ״בהרבה מקרים, היצרנים עצמם, דוגמת בואינג ולוקהיד, מגיעים אלינו לביקור כדי ללמוד מאיתנו איך עושים זאת. הם במיוחד מתרשמים מהדרך בה אנו משתמשים במדפסות תלת מימד ואיך אנו מדפיסים בעזרתן חלקי חילוף שבדרכים רגילות קשה עד בלתי אפשרי לייצר אותם כיום״.

לדברי הבכיר, מטוב חדש עולה עשרות מיליוני דולרים וזמן האספקה יכול לעמוד על שנים. ״אין לנו זמן וכסף להוציא על פרוייקטים חדשים. מה שאנו8 כן עושים זה לחדש מטוסים ישנים ולגרום להם לתפקד כמו החדשים – גם בתנאי קרב. למעשה, אנ יכולים להתחייב שהמטוסים המשופצרים יכולים להשאר תחרותיים לפחות עוד עשור״.

the3dzone.co.il מגזין ההדפסה בתלת מימד 3d printing

AMU הממוקמת בתל נוף, מהווה נקודת איסוף לכלי טייס פגועים, או בלתי שמישים. היחידהמתמחה בתיקונים, שדרוגים ובחידוש מערכות פגועות. ״אנו בודקים כאן בקפידה את חוזק הגוף של המטוסים כדי לוודא שניתן להמשיך ולהשתמש בהם, כשלעתים קרובות אנו משדרגים אותם עם ציוד חדש, כולל תקשורת, מנועים, רדאר וכד׳. בחלק מהמטובים, כמו למשך במטוסי ה-F15, ביצענו עד היום כבר שני מהלכי שדרוגים וכיום, 30 שנה אחרי שירדו מפס הייצור הם עדיין טסים. הם תפקדו בלא מעט קרבות והמטרה שלנו היא להמשיך ולתפל אותם לפחות עוד 20 שנה״.

לפי הקצין הבכיר, המטוסים ילידי שנות ה-80, נראים שונה לגמרי אחרי שעזבו את הסדנאות של חיל האוויר. ״יש לנו עשרות מהנדסים עם הציוד המתקדם ביותר למשימה״. לדבריו, מהלך דרמטי היה החלפת מערכת הפיקוד במטוסים לדיגיטלית, כולל חיווט והכנסת מסכי מידע חדשים. הצוות שלנו נותן מדי שנה מעל מיליון וחצי שעות עבודה ואנו מסוגלים לספק מטוסים שזולים בכ-80 אחוז מהחדשים״. וכאן, הוא מספר נכנסה לתמונה מדפסת התלת מימד, שבעזרתה מצליח הצוות להפיק חלקי חילוף המקלים משמעותית על חיי העובדים. ״עם כל השדרוגים הטכנולוגיים שאנו מתקינים במטוסים, אנו חייבים קודם כל לוודא שהחלקים יחזיקו מעמד בתנאי טיסה, מה שאומר שלעתים קרובות חייבים להחליף חלקים, אבל, מה עושים כשכבר אין להשיג חלקים בני 30 שנה? או, כאן נכנסת לתמונה מדפסת התלת מימד״.

the3dzone.co.il מגזין ההדפסה בתלת מימד 3d printing

בעבר, חלקים פגומים הועברו למהנדסים, שהכינו מפרטים טכניים, שעברו למעצבים ומשם לייצור. מסובך ולעתים לקח מספר חודשים של עבודה. הדפסת התלת מימד שינתה הכל. ״אנו משתמשים במצלמת תלת מימד לצלם את החלק ואז מעלים למדפסת ותוך כמה שעות יש לנו את החלק ביד, והכי מדוייק שיש״. לטובת המשימה משתמשים כיום ביחידה בפלסטיק פולימרי, שחזק כמו אלומיניום ומתפקיד יפה באוויר. לדברי הקצין, היחידה עובדת כיום בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון ומשרד המדען הראשי כדי לפתח מדפסו למתכת, ובמיוחד לטיטניום, חומר פופורי בעולם התעופה…

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share