חדשות חמות
בית / סגנון חיים / נחשפה המכונית הישראלית הראשונה שהודפסה בתלת מימד

נחשפה המכונית הישראלית הראשונה שהודפסה בתלת מימד

Share

אירוע EcoMotion השלישי במספר היווה זירה הולמת לחשיפה הפומבית של המכונית הראשונה שהודפסה בישראל בהדפסת תלת מימד. בכנס, שהתקיים במרכז פרס לשלום ביפו, נחשפה שורה של פיתוחים עכשוויים ועתידיים בקהילת התחבורה החכמה בישראל בפני מאות מפתחים, יזמים ובכירים בתעשיית הרכב, ההיי טק ושוק ההון.

למיזם, שגרם לצפיפות באזור בו הוצגה המכונית, לאורכו של כל האירוע, היו שותפים שלושה גופים: אוטודסק ישראל, חברת Local Motors וחברת הסטארט-אפ מאסיבית. תחילת החיבור היתה ב-Local Motors, חברה הנתמכת בידי קהילה שיתופית של עשרות אלפי מתכננים ומעצבים, שעמלה בימים אלה על פיתוח מכונית שתודפס על פי העדפה אישית ואפשר יהיה להרכיבה בכל שוק מקומי בצורה ייחודית לצרכי השוק. החיבור למרכז הפיתוח של אוטודסק בישראל היה רק טבעי, שכן שתי החברות הן שותפות עסקיות ו-Local Motors מפתחת את הטכנולוגיה שלה על בסיס פלטפורמת ה- Spark, פלטפורמה פתוחה וחינמית להדפסה בתלת-מימד, שמחברת בין המידע הדיגיטלי למדפסות תלת-מימד – ובדרך חדשה. פלטפורמת Spark, שהצוות של אוטודסק בישראל, לוקח חלק חשוב בפיתוחה, מספקת את אבני היסוד לחדשנות שמעצבי מוצר, יצרני החומרה (מדפסות), מפתחי תוכנה וחברות יצרניות חומרי ההדפסה, יוכלו להשתמש בהן כדי לדחוק את גבולות טכנולוגיית ההדפסה בתלת-מימד ולהאיץ את המהפכה התעשייתית החדשה. החיבור מכאן לחברת מאסיבית מלוד, היה אך הגיוני, היות וגם במקרה שלה נבחנת כעת אפשרות לחיבור עסקי עם הענקית האמריקנית. במהלך בזק, שנמשך כשלושה ימים עמלו אנשי מאסיבית בשיתוף צוותי ה-Spark של מרכז הפיתוח של אוטודסק בישראל, על הדפסת המכונית באחת ממדפסות הענק שלה והתוצאה – מרשימה ביותר.

the3dzone-il

איתן צרפתי, מנהל התחום הצרכני ותחום הדפסת התלת-מימד ב-Autodesk, ניצל את ההזדמנות וחזר על המסר שהעביר לפני מספר שבועות עם השקת מעבדת התלת מימד החדשה בתל אביב. הוא קרא לחברות ופרטים המפתחים חומרה, תוכנה, חומרים, זירות מסחר וזירות מייקרים להגיש מועמדות לקרן ההשקעות Spark. "בנוסף להשקעה הכספית, חברות שיתקבלו לקרן יהפכו לשותפות בתכנית ה- Spark ותהיה להן גישה לשירותי שיווק ולשירותים נוספים הזמינים לשותפים ב- Spark. מדובר כאן בשילוב ייחודי של השקעה אסטרטגית ושותפות פותחת הזדמנויות. אוטודסק מחפשת להרחיב ולהעצים את ecosystem של Spark ולקדם את תחום ההדפסה בתלת-מימד לעבר חוויה בוגרת יותר", אמר צרפתי. "טרנדים תעשייתיים כמו מדפסות ה- 3D, משנים את איך שאנחנו עובדים וחיים והמכונית הקונספטואלית שהוצגה כאן באירוע היא ההוכחה המוחשית ביותר לכך".

צרפתי (משמאל) ומשה אוזן, מנכ"ל מאסיבית. האבות הגאים של מכונית התלת מימד
צרפתי (משמאל) ומשה אוזן, מנכ"ל מאסיבית. האבות הגאים של מכונית התלת מימד

נציגות נוספת ובולטת לתעשיית ההדפסה בתלת מימד ה'בועטת' היתה יצרנית מדפסות התלת-מימד השולחניות, חברת MakerBot האמריקנית, שנכנסה לשוק הישראלי, לפני מספר חודשים. מדפסות התלת-מימד של MakerBot, שהוצגו באירוע כשהן מדפיסות מכוניות זעירות, משמשות כיום מובילי תעשייה רבים ברחבי העולם, בינהם מהנדסים, אדריכלים, מעצבים ואנשי חינוך והחברה כבשה בשנה האחרונה את ראש רשימות הדירוג של "מוצר השנה", "ההמצאות הטובות ביותר", "10 החברות החדשניות ביותר בתחום מוצרי צריכה אלקטרוניים" ורשימות דירוג רבות אחרות של מגזינים טכנולוגיים נחשבים ברחבי העולם. "כיום כל אחד יכול להפוך את הרעיונות שלו מאובייקטיים מופשטים או וירטואליים לעצמים מוחשיים", אמרה אלונה דבורין, מחברת סיסטמטיקס, ספקית פתרונות מחשוב ייעודיים, המשמשת גם כנציגת חברות התיב"ם וניהול המידע ההנדסי SolidWorks ו – Dassault Systemes שמייצגת את MakerBot בישראל. "אנו מעריכים שהשוק הישראלי, שהוא בין הראשונים המאמצים טכנולוגיות חדשות כיום, בשל לפתרונות שלנו. אני מאמינה שמדפסות תלת-מימד יימצאו בשנה הקרובה על הרבה מאוד שולחנות, בבתים, בעסקים ובמשרדים של די הרבה אנשי מקצוע רלבנטיים".

דבורין בביתן MakerBot. מאמינה בתחום הדפסת התלת מימד
דבורין בביתן MakerBot. מאמינה בתחום הדפסת התלת מימד

"החזון של קהילת EcoMotion הינו לעודד, לתמוך ולטפח את היזמות בתחבורה חכמה מתוך ההבנה שעתיד התחבורה נמצא שם", אמר בועז ממו, מנהל קהילת EcoMotion. "הכנס הציג מגוון סטרטאפים בשלבים מתקדמים ובשלים שיכולים לשנות את פני התחבורה בארץ ובעולם. כחלק מהאסטרטגיה להצמיח ולהבשיל את הפיתוחים הישראלים אנו יוצרים חיבור בין היזמים בתחום התחבורה החכמה לבין הגופים והמשקיעים מהארץ ומהעולם. להוכחה, ההתעניינות העולמית ביזמות הישראלית שהוצגה בכנס ממחישה את הפוטנציאל הקיים בפיתוחים השונים. הכנס השלישי ברציפות מהווה את התחזקות היזמות בתחום התחבורה החכמה בישראל."

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share