מעט מאוד גורמים בתעשייה הגלובלית יכולים להתהדר בנתונים של קבוצת הרכב BMW ובמיוחד ככל שמדובר בהדפסת תלת מימד. הענק הגרמני חוגג השנה יומולת 25 לתחילת השימוש ה׳אמיתי׳ בטכנולוגיית ה-3D Printing והוא עושה זאת בגדול.
כיום משתמש יצרן הרכב בטכנולוגיה באינספור תחומים, כולל ככלי ארגונומי בהליכי ההרכבה של המכוניות, המגן על עובדים מפני מאמץ של מפרקי האגודלים, ועד חלקי משאבות מים במכוניות המירוץ היוקרתיות DTM (כמו שרואים בחלק מהתמונות המצורפות) הכוללים חלקי אלומיניום.
לדברי ד״ר אודו הנל, מנהל ההפקה בחברה, העובדה שהחברה עוסקת בתחום כל כך הרבה זמן ממצבת את BMW כחלוצה אמיתית בתחום וכמובילת תעשייה. ״הצוות שלנו בקליפורניה עושה כיום את הניסויים הראשונים בטכנולוגיית ה-CLIP (Continuous Liquid Interface Production)״, הוא מעיד בגאווה. לדבריו, הטכנולוגיות החדשות משחקות תפקיד חשוב ביותר בכל מהלך התכנון של המכוניות מהדורות החדשים, דוגמת ה-BMW i models. ״המשמעות היא שבלא מעט מקרים, אבות הטיפוס מיוצרים בחלקם הגדול באמצעות הדפסות תלת מימד״…
הנל אף חושף פן פחות ידוע בו משלבת החברה את ה הדפסה בתלת מימד: המכוניות הקלאסיות. ״בהרבה מקרים, כשמדובר במודלים נדירים, אנו משתמשים בשיטת reverse-engineering ומייצרים חלקים שאין להשיגם בשום מקום כיום. הדפסת התלת מימד נותנת לנו חופש פעולה במהלך כולו. זה מהיר ובאיכות גבוהה. יש כאן פוטנציאל גדול לעתיד, למשל, ביצרת חלקים המותאמים אישית לדרישות הלקוח, או באספקה של חלקים שחסרים במלאי״.