חדשות חמות
בית / Business / סקר גלובלי: האם שוק ההדפסה בתלת ממד צמח או התכווץ בשנת 2020?

סקר גלובלי: האם שוק ההדפסה בתלת ממד צמח או התכווץ בשנת 2020?

Share

חברת הייעוץ 3D Alliances ערכה סקר בקרב 30 מפיצי תלת ממד ברחבי העולם כדי ללמוד האם בשנת 2020 המאתגרת מכירות מדפסות התלת ממד עלו או ירדו. הממצאים מצביעים על מגמות מעניינות שצפויות להמשיך אל תוך 2021.

לביא. צילום: סטודיו תומס

 על רקע שנת שיא בגיוסי כספים והעליות המטאוריות במניות חברות התלת ממד הנסחרות בבורסה האמריקאית, יצאה חברת הייעוץ 3D Alliances אותה מנהל היזם הישראלי גיל לביא לבדוק כיצד התמודדו עם המצב חברות המוכרות מדפסות תלת ממד ברחבי העולם, והאם סוג מסוים של מדפסות נמכר יותר ואילו פחות. הסקר, שנערך בקרב מנכ"לים ומנהלי מכירות של מפיצי תלת ממד מארה"ב, אירופה ואסיה, בחן את המכירות של מדפסות על פי שלוש הקטגוריות הבאות:

  • מדפסות שולחניות מקצועיות בטווח מחירים של 2,500$-20,000$
  • מדפסות מקצועיות בטווח מחירים של 20,000$-100,000$
  • מדפסות תעשייתיות בטווח מחירים של 100,000$-1,000,000$

הממצאים מראים כי המכירות של המדפסות בטווח הנמוך עלו בכ-14% בממוצע, בטווח הבינוני ירדו ב-10% בממוצע, והמכירות של המדפסות התעשייתיות הכבדות ירדו ביותר מ-20%. שתי הסיבות העיקרית לזינוק ברכישת המדפסות בטווח הנמוך היו (1) הקפאת/דחיית פרויקטים בהם תוקצבו רכישות של מדפסות יקרות (2) השיבוש בשרשרת האספקה והייצור של חברות רבות שהוביל לרכישה של פתרונות ייצור עצמיים.

בנוסף, הסקר מראה שמגמה זו צפויה להמשיך גם בשנת 2021 אך היא צפויה להיות מושפעת ממספר גורמים כגון ההתמודדות של כל מדינה עם משבר הקורונה, התמיכה באימוץ טכנולוגיות חדשות ע"י מוסדות הממשל, קצב אימוץ טכנולוגיות תלת ממד והיכולות של המפיצים למכור מדפסות ללא כנסים ואירועים בינלאומיים.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share