חדשות חמות
בית / Uncategorized / הדפסה בתלת מימד והאינטרנט של הדברים

הדפסה בתלת מימד והאינטרנט של הדברים

Share

מאז ומתמיד ניסו בני האדם לפתח פתרונות כדי לאפשר לעצמם חיים טובים יותר. האדם ידע לשפר את חייו על ידי פיתוח אמצעי הישרדות שונים: החל מציד, הדלקת אש, המצאת הגלגל, הדפוס וכלה במנוע קיטור במכונית, בטלפון סלולרי ועוד. כיום, הנגישות לכלים דיגיטליים (תוכנות) ופיזיים היא קלה ומיידית ומאפשרת לנו ליצור באופן עצמאי כמעט כל דבר. הדחף האנושי לבצע אוטומציה של תהליכים ופעולות שונות מהווה דלק משמעותי להתפתחות האקספוננציאלית של הטכנולוגיה. ההתפתחות כל כך מהירה שלעיתים היא מקדימה את יכולת השינוי האנושית להפנים את הקדמה.

כותב אורח: איתמר יונה, AVIV3D – יועץ הנדסי להדפסה בתלת מימד

בימינו, חיבור מכשירים שונים לאינטרנט הפך לעניין שבשגרה, ופתרונות לבתים חכמים וערים חכמות נהיו נפוצים בזכות יכולת החיבור לאינטרנט. אם בעבר, כשרצינו שדוד החשמל יופעל טרם הגעתנו הביתה או שהמזגן יקרר את הדירה, היינו צריכים לתכנן מראש את זמני חזרתנו הביתה ולהפעיל את המכשירים מראש באמצעות שעון. היום ניתן בלחיצת כפתור לשלוט על פעולות המכשירים הללו מרחוק, לוודא מהי הטמפרטורה בבית ואף להדליק ולכבות את המזגן כרצוננו. בעתיד, פעולות שגרתיות, כמו בדיקת המוצרים במקרר, תיעשה אף היא מרחוק והפקת דו"ח מלאי המוצרים תוכל להתבצע אוטומטית.

הוספת יכולת תקשורת אינטרנטית למוצרים שונים פותחת הזדמנות מעניינת וחשובה ליזמים.

בתהליכי פיתוח מוצר כמו פתרונות בתחומי האינטרנט של הדברים, נדרש לייצר אב-טיפוס ולכך ניתן להיערך כיום באמצעות הדפסה בתלת מימד.

the3dzone-מגזין הדפסת התלת מימד
הדגמת יכולות – באדיבות חב׳ סטרטסיס

העולם למד להכיר בשנים האחרות את טכנולוגיות ההדפסה בתלת מימד. אם כי ניכר שמהנדסים עדיין נמצאים בשלבים הראשונים של מימוש יכולות אלו. הדפסת מודלים בגדלים שונים ובצבעוניות לפי הצורך מאפשרת לפתח חלקים קונספטואליים ופונקציונליים בהתאם לדרישות ובכך לבצע בדיקות היתכנות מהירות. מגוון חומרי הגלם הרחב מאפשר לבצע בדיקות שונות לאותו מודל ובכך לבחור את תצורתו הסופית במהרה ללא השקעה גדולה בתהליכי ייצור יקרים.

שילוב עולמות ההדפסה בתלת מימד והאינטרנט של הדברים הוא כמעט טבעי שכן שינהם נמצאים בקדמת הבמה הטכנולוגית. כבר היום עובדים על תהליכי פיתוח אבות-טיפוס גם למעגלים אלקטרוניים. חברת ננו דימנשן הישראלית שוקדת בימים אלו על פיתוח מדפסת תלת מימד המדפיסה מעגלים אלקטרוניים בשכבות ומתאימה בדיוק לתהליכי פיתוח כאלה.

מיזמי האינטרנט של הדברים מתחילים את דרכם בהוכחת היתכנות – POC

Proof Of Concept for IoT

הוכחת ההיתכנות צריכה להיות מקצועית ואיכותית מצד אחד וזולה – מצד שני. אבות הטיפוס הראשונים במיזם צריכים לתת מענה מהיר ממנו אפשר ללמוד על מנת לתקן ולהטמיע בשלב הבא. למעשה מוצרים אלו מבצעים אינטגרציה של מספר עולמות בהם השימוש בהדפסה בתלת מימד הוא כמעט והכרחי כדי להתקדם בתהליכי פיתוח המוצר.

שימוש בייצור דיגיטלי מאפשר להפוך מודל ממוחשב למציאות. הדפסה בתלת מימד מאפשרת להשתחרר מגבולות הגיאומטריה ולייצר במהירות אבות-טיפוס וסדרות קצרות. היתרונות הללו מאפשרים לנו לייצר פתרונות מורכבים המתאימים לתת מענים למצבים המורכבים והדינמיים ביותר של החיים בתחומי התחבורה, האלקטרוניקה הרפואה, התעופה, למוצרי צריכה ועוד. הדפסות של מעגלים אלקטרוניים בעלי גיאומטריה מורכבת בתוך מארזים בעלי צרכים גיאומטריים ומכניים מורכבים יהפכו בשנים הקרובות לדבר שבשגרה. לדוגמה, סנסור ייחודי הזקוק לזיווד מיוחד בעל עמידות מכנית אך גם מספיק מאוורר כדי שיאפשר מדידת טמפרטורה או לחות. נוסיף לכך מורכבות גיאומטרית המאפשרת לסנסור צורה אווירודינמית והרי לנו מימוש מיידי באמצעות יכולות ההדפסה בתלת מימד.

עובדות אלו צריכות לגרום לנו להבין שהיכולת להוציא רעיון אל הפועל היא קלה ותהיה קלה אף יותר בשנים הקרובות. כבר היום ניתן לחסוך זמן רב ועבודה מול קבלני משנה בתהליכי פיתוח המוצר הפיזי. הכינו את מחברת הרעיונות והמיזמים שלכם לבאות. בקרוב תוכלו להדפיס אותו ולהתקדם לשלב הבא.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

HP ו-Rebook חשפו נעלי יוקרה חדשניות וברות קיימא בהדפסת תלת מימד

שני מותגי העל, Reebok ו-HP, חשפו קונספט חדש של נעלי ספורט, בשיתוף פעולה עם מותג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share