חדשות חמות
בית / Uncategorized / הדפסה תלת מימדית הנה אחד המקצועות המבוקשים ביותר בעולם

הדפסה תלת מימדית הנה אחד המקצועות המבוקשים ביותר בעולם

Share

יריב ענבר*

Freelancer.com, האתר הגדול בעולם לגיוס פרילנסרים ולגיוס המונים (Crowdsourcing), פרסם לאחרונה את הניתוח הרבעוני שלו לענף התעסוקה העצמאית. הדוח מציג את 50 המקצועות הנדרשים ביותר לגיוס, בהשוואה לרבעון קודם (4/2013). ההפתעה הגדולה מגיעה דווקא מענף ההדפסה התלת מימדית, שביצע זינוק חד ועליה אדירה בביקוש לעובדים בתחום.

משרות עמצאיות (פרילנסר) הפכו בעשור האחרון להיות חלק בלתי נפרד מעולם התעסוקה. כמות המשרות המוצעות ברשת עולה מחודש לחודש בצורה מרשימה ואין ספק כי צורת העסקה זו הנה חלק בלתי נפרד מהשינויים העוברים על עולם התעסוקה הגלובלי.

כל משרות ההדפסה התלת מימדית והתלת מימד בכלל, נמצאו במגמת עליה חדה מעלה. בין עשרת המקצועות הראשונים ניתן למצוא דרישה ל"מרנדרי- תלת מימד" (3d Rendering). למקצוע זה עלתה הדרישה ברבעון אחד ב-44%. הדרישה לאנימטורים בתלת מימד עלתה ב-35.7% ואילו הדרישה לממדלי הדפסה תלת מימדית (3d Modelling) עלתה ב-34.5%.

2

אז מה זו הדפסה תלת מימדית?

הדפסה תלת מימדית הנה טכנולוגיית ייצור המאפשרת לייצר (להדפיס) מוצרים ודגמים תלת מימדיים ישירות מהמחשב באמצעות תוכנות תיב"ם. מדפסות תלת מימדיות קיימות כבר כשלושים שנה, אולם רק בשנתיים האחרונות החלו להכנס אל לב הקונצנזוס ולתפוס מעמד של מכשירים מן המניין.

ומה בישראל?

בנוסף לדרישה למשרות בתחום ההדפסה התלת מימדית, ניתן לראות גידול מתמשך בביקוש למפתחים (38%) ומפתחי מובייל (35.7%), יחד עם שינוי קל במגמת הביקוש למפתחי אנדרואיד (עליה של 34%) על חשבון מפתחי אייפון (עליה של 32% בלבד מהרבעון הקודם).

הניתוח מציג גם עליה ניכרת בביקושים למעצבי גרפיים וביניהם מעצבי לוגואים (33.1%), אילוסטרטורים (32.7%), מעצבי חומרים פרסומיים (29.6%) ומעצבי פוטושופ (28%).

המגמות אותן מציג האתר הנן בינלאומיות ומציגות ניתוחים של השוק הגלובלי, אך מספיק להעיף מבט קל על רשימת הדרישות ולהבין כי עולם ההדפסה התלת מימדית הולך וצומח ותופס לעצמו מקום של כבוד בין המקצועות הצומחים בעולם.

פרופ' הוד ליפסון מאונ' קורנל – מהמובילים בעולם בתחום ההדפסה התלת מימדית ואשר ביקר לאחרונה בישראל, אמר כי "טכנולוגיית התלת מימד נכנסת לכל תחום, אין תחום בתעשייה שההדפסה בתלת מימד לא נכנסת ומשפיעה עליו. יש דוגמאות לכך בתקשורת על בסיס יומי – בעולמות האופנה, האומנות, המזון ואפילו בתחום הרפואה והביולוגיה".

מדינת ישראל הנה מהמובילות בעולם בייצור מוצרים להדפסה תלת מימדית. ניתן להעריך שבישראל היום יש כבר כאלף מדפסות תלת מימדיות והכמות רק תלך ותגדל.

מקצועות ההדפסה התלת מימדית שכלל לא היו קיימים בישראל עד לפני שנתיים, הולכים וצוברים תאוצה רבה וכבר ניתן למצוא דרישה לבוני מודלים תלת מימדיים, מפתחי הדפסה תלת מימדית, מרנדרים ועוד, יחד עם שוק שלם של נותני שירותים משלימים שהולך ומתפתח בימים אלה ממש.

ואיפה ניתן ללמוד הדפסה תלת מימדית?

כמו כל הענף, תחום הלימודים להדפסה תלת מימדית נמצא עדיין בחיתוליו, אולם זו הזדמנות מצויינת לקריירה חדשה במקצוע חדשני שהדרישה אליו רק הולכת ומתעצמת.

ניתן למצוא מספר פקולטות אקדמיות שכבר הכניסו את עולם ההדפסה התלת מימדית אל בין שורותיהן, ביניהן החוג לעיצוב במסלול האקדמי של המכללה למינהל בראשל"צ.

ישנן סדנאות קצרות של מספר מפגשים המציעות קורסי הדפסה קצרים כגון הדפסה תלת מימדית מבוססת Sketchup ב-HUB ת"א.

ג'ון ברייס מדיאטק הייטק מחיפה מעבירה בימים אלה את המחזור השלישי בקורס הראשון והמקיף בישראל להדפסה תלת ממדית. בקורס הייחודי ניתן ללמוד מ-א' ועד ת' את כל תורת ההדפסה התלת מימדית יחד עם פרקטיקה.

* יריב ענבר הנו מנכ"ל מכללת מדיאטק ג'ון ברייס ויו"ר ועידת 3DP – הועידה הלאומית להדפסה תלת ממדית.

Share

אודות The3D Zone

Check Also

היזם הישראלי גיל לביא, נבחר לרשימת האנשים המשפיעים ביותר בתעשיית התלת מימד העולמית בשנת 2019

זה זמן מה שאנחנו עוקבים אחרי גיל לביא. ויש לנו סיבה טובה: לביא נמנה על …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Share